Przejażdżka z inwestorem

opublikowano: 01-06-2016, 22:00

Ostatni klakson na zgłoszenie się do UberPITCH. Start-upowcy mają na to szansę już tylko dziś do północy.

W ubiegłym tygodniu w Polsce został ogłoszony UberPITCH. To ogólnoeuropejski program przeznaczony dla młodych przedsiębiorców z całej Europy. Kandydaci z 37 miast będą mięli szansę na prezentację swoich pomysłów najbardziej doświadczonym biznesmanom i inwestorom podczas 14-minutowej przejażdżki. Wśród nich znajdą się przedstawiciele, m.in. EQT Ventures, SpeedUp Group, Infini, Google oraz Burda International Polska.

— Perfect pitch powinien być przede wszystkim intrygujący, powinien wciągnąć inwestora i zachęcić go do wykonania dalszego wysiłku, np. poniesienia kosztów procesu due diligence. Ponieważ takie pierwsze spotkanie jest zazwyczaj krótkie, powinno być konkretne. To oznacza, że w prosty sposób powinniśmy pokazać korzyści, jakie może osiągnąć inwestor: wykazać, że jest duży rynek do zagospodarowania, nie ma na nim gigantycznej konkurencji albo nasz produkt jest na tyle dobry, że jesteśmy w stanie tę konkurencję stosunkowo łatwo pokonać.

Wreszcie bardzo ważne w elevator pitch jest przedstawienie całego zespołu, czyli ludzi, którzy uwiarygodniają możliwość osiągnięcia sukcesu — mówi Bartłomiej Gola, partner zarządzający funduszu Speedup Group. Wybrani start-upowcy będą mogli zaprezentować swoje pomysły na biznes już 6 czerwca, między godz. 11 a 16. Wszystkie przejazdy z UberPITCH będą bezpłatne, a cel podróży będzie taki sam jak punkt rozpoczęcia kursu. Polska edycja będzie wydarzeniem towarzyszącym konferencji technologicznej Bitspiration, która odbędzie się właśnie 6 czerwca w Warszawie. Zwycięzcy z całej Europy spotkają się z dyrektorem generalnym Ubera, Travisem Kalanickiem.

Ponadto polski projekt otrzyma nagrodę w postaci godzinnego mentoringu od funduszu EQT Ventures, godzinne konsultacje z Tomaszem Danisem z MCI CAPITAL, Jackiem Lubińskim z Experior Venture oraz Janem Habermannem z Credo Ventures, warsztaty lean startup od Speedup Group, a także bezpłatny udział w Demo Day organizowanym przez Campus Warsaw. Okazuje się, że nasi rodzimi przedsiębiorcy bardzo chętnie biorą udział w tego typu projektach. Już teraz znaleźliśmy się na piątym miejscu pod względem liczby pomysłów, zgłaszając aż 153 projekty. Najwięcej zgłoszeń pojawiło się w Wielkiej Brytanii i Francji (ponad 300 pomysłów), we Włoszech (210) oraz w Hiszpanii (ponad 190).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu