Przeniosą Wilno do Warszawy

Marta Sieliwierstow
opublikowano: 26-10-2010, 00:00

Dom Development rozpoczął budowę i sprzedaż mieszkań na osiedlu Wilno na warszawskim Targówku.

Deweloper doprowadzi linię kolejową do swojego osiedla

Dom Development rozpoczął budowę i sprzedaż mieszkań na osiedlu Wilno na warszawskim Targówku.

Wieloetapowy projekt stołecznego dewelopera zakłada budowę małego miasteczka. Aktualny miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego umożliwia zbudowanie w tym rejonie ponad 5 tys. mieszkań. W ciągu kilku lat Dom Development wybuduje około 2 tys.

Ruszyła budowa

Jako pierwsze staną trzypiętrowe budynki Zarzecze oraz Wilenka, w których znajdzie się 130 mieszkań. Ich oddanie do użytku zaplanowano na I kw. 2012 r. Najmniejsze będą mieszkania jednopokojowe o powierzchni 32 mkw., a największe czteropokojowe będą liczyły 75 mkw. Za metr kwadratowy mieszkania będzie trzeba zapłacić od 6 do 6,6 tys. zł. Pod budynkami znajdzie się jednopoziomowa hala garażowa, do której będą zjeżdżały windy ze wszystkich pięter mieszkalnych. Na parkingu będzie 149 miejsc, każde za 28 tys. zł. Dodatkowo w hali garażowej oraz na piętrach znajdzie się 51 komórek lokatorskich. Koszt ich kupna to 6 tys. zł. Generalnym wykonawcą pierwszych dwóch budynków jest firma Erbud.

Wygląd budynków jest inspirowany wileńską zabudową. Warszawskie osiedle będzie nawiązywało do planu oraz nazewnictwa ulic Wilna. Dlatego jednym z charakterystycznych elementów będą place miejskie. Pierwszy z nich, plac Ratuszowy, z fontanną i zegarem, położony przy ulicy Klukowskiej jest już gotowy. Centrum osiedla będzie plac Ostrej Bramy z kawiarniami, sklepami, fontannami, zielenią i ławkami. Tylko główne ulice osiedla będą dostępne dla samochodów. Na wewnętrzne pasaże będzie można się dostać tylko pieszo.

Bloki i stacja kolejowa

Szerokim, zadrzewionym bulwarem będzie można dojść z placu Ostrej Bramy do planowanej stacji kolejowej Warszawa Zacisze-Wilno. Koszt budowy stacji, który wyniesie około 6 mln zł netto, pokryje deweloper. Stacja ma być gotowa do 2013 r. Planowany przystanek będzie miał dwa perony z przejściem podziemnym, windami dla niepełnosprawnych, automatami biletowymi. Dodatkowo po stronie osiedla Wilno powstaną miejsca parkingowe i zajezdnia autobusowa.

— Zbudujemy stację kolejową, dzięki czemu podróż z przystanku Warszawa Wileńska zajmie około 6 minut. Biorąc pod uwagę, że w niedalekiej przyszłości do Warszawy Wileńskiej zostanie doprowadzone metro, nasze osiedle będzie miało doskonałe połączenie ze wszystkimi strategicznymi punktami stolicy — przekonuje Jarosław Szanajca, prezes Dom Development.

Autorami projektu osiedla są architekci z pracowni Hermanowicz Rewski Architekci.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Sieliwierstow

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu