Przeprowadzka Kolei Śląskich

DI, PAP
opublikowano: 02-03-2016, 10:25

Były Łazy, będą Katowice. Koleje Śląskie podpisały umowę dzierżawy byłej bazy śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych.

Samorządowy przewoźnik chciałby jeszcze w tym roku przenieść bazę taborową, a docelowo także administrację. Koleje Śląskie mają opcję wykupu obiektu.

- Zwiększamy efektywność. To możliwe dzięki zlokalizowaniu w jednym miejscu, w samym centrum regionu, zaplecza utrzymaniowo-naprawczego dla całej spółki – mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik spółki należącej do urzędu marszałkowskiego.

Koleje Śląskie na 11 liniach w regionie przewożą ponad 16 mln pasażerów rocznie. Roczny budżet przekracza 200 mln zł. Na sfinansowanie przewozów wykonywanych w 2014 r. i 2015 r. samorząd woj. śląskiego przewidział w ramach dwuletniej umowy po ok. 150 mln zł. Pod koniec 2015 roku zarząd województwa przygotował kolejną umowę na 10 lat – z roczną dotacją na poziomie do 140 mln zł (i corocznie zawieranymi porozumieniami wykonawczymi).

Woj. śląskie zgodziło się też w ostatnich tygodniach, by spółka wyemitowała obligacje na blisko 279,5 mln zł. Na wykup sześciu dzierżawionych od spółki Pesa pociągów 27WEb (sześcioczłonowe Elfy) pójdzie 154,9 mln zł. Kwota blisko 90 mln zł ma natomiast pokryć m.in. część kosztów zakupu siedmiu nowych pojazdów.

Obecnie Koleje Śląskie dysponują 62 składami, z czego 23 to nowoczesne konstrukcje typu Flirt, Elf i Impuls. 13 kolejnych to odnowione składy bazujące na EN-57. 23 to dzierżawione niezmodernizowane pociągi tego typu. Trzy ostatnie to pojazdy spalinowe, tzw. autobusy szynowe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane