Serhei Kostevitch, prezes spółki cytowany w informacji prasowej przyznał, że w październiku nie doszło do znaczących zmian w sytuacji na głównych rynkach spółki, jakim są Kazachstan, Ukraina i Polska.
"Kazachstan był największym rynkiem w naszej strukturze sprzedaży, zaraz za nim uplasowała się Ukraina, w której sprzedaż dynamicznie rośnie względem ubiegłego roku. Polska jest jednym z najbardziej rosnących rynków w naszej sprzedaży, dzięki bardzo dobrze dobranej strukturze produktów oraz świetnemu zespołowi specjalistów. Debiut głównych, nowych produktów Apple na naszych rynkach miał miejsce dopiero w połowie października, dlatego spodziewamy się większego wpływu tej sprzedaży na nasze wyniki w
listopadzie i grudniu” – powiedział Serhei Kostevitch.
Jak dodał, sprzedaż listopadowa pokaże, czy spółka utrzyma prognozę na 2024 r.
Asbis prognozuje, że w tym roku osiągnie 3,1-3,4 mld USD przychodów i 60-64 mln USD zysku netto. Podtrzymano ją niedawno po publikacji wyników za III kwartał, poinformowano również o kontynuacji cięci kosztów.