Przychody VRG wzrosły o 44 proc. w sierpniu

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2019-09-03 14:53

W sierpniu 2019 r. przychody skonsolidowane VRG wzrosły o 44 proc. do 86,1 mln zł. Narastająco od początku roku sięgają 656 mln zł (+37,8 proc.). Wwsoka dynamika to konsekwencja przejęcia Bytomia.

W segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler, Bytom) przychody w sierpniu wzrosły o 67 proc. do 53,2 mln zł, z czego 16,6 mln zł przypadło na przejęty pod koniec 2018 r. Bytom.

W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-sierpień 2019 roku w tym segmencie wyniosła około 410,7 mln zł (w tym Bytom 124,6 mln zł) i była wyższa o około 54,6 proc. od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.

W segmencie jubilerskim przychody wyniosły 31,2 mln zł (+22 proc.), a narastjaco 220,8 mln zł (+20,5 proc.). 

Skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta w sierpniu 2019 roku przez grpę wyniosła około 49,9  proc. i była niższa od marży osiągniętej w sierpniu 2018 roku o około 0,8 p.p. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-sierpień 2019 wyniosła około 51,1 proc. i była wyższa o 1,1 p.p. od marży osiągniętej w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej na koniec sierpnia 2019 roku wyniosła 53,9 tys. m2 (w tym Bytom 16,4 tys. m2).