W marcu Airbus dostarczył klientom około 72 samoloty notując w pierwszym kwartale systematyczny wzrost produkcji, choć branża lotnicza nadal cierpi z powodu ograniczeń w ruchu pasażerskim.
Bloomberg
W marcu Airbus dostarczył klientom około 72 samoloty notując w pierwszym kwartale systematyczny wzrost produkcji, choć branża lotnicza nadal cierpi z powodu ograniczeń w ruchu pasażerskim.
Marcowe dostawy były najwyższymi, jak na razie, w 2021 r., twierdza źródła agencji Bloomberg. Dane firmy wskazują, że w pierwszych trzech miesiącach br. paneuropejski producent dostarczył więcej maszyn, 125, niż w analogicznym okresie 2020 r., kiedy były to 122 samoloty.
Eksperci podkreślają, że choć można mówić o pewnym ożywieniu, jednak perspektywy dla ruchu lotniczego w Europie i Azji wyglądają mało optymistycznie, co w kolejnych miesiącach może przekładać się na liczbę, wielkość i wartość podpisywanych kontraktów. Według Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego (IATA) rezerwacje biletów lotniczych od maja do września stanowią obecnie zaledwie 15 proc. poziomów z 2019 r. w Europie i 14 proc. w Azji.