Przystojniaczek

opublikowano: 08-11-2012, 00:00

Auto do floty: Renault Clio IV

Nowe Renault Clio wygląda świetnie. Z zewnątrz. W środku? To już kwestia gustu. Z tym, że nie mojego. Francuzi atakują segment B w swoim stylu.

Czy wiesz, że…

Nowe Renault Clio jest dostępne również w wersji o obniżonej emisji C0 2. Propozycja dotyczy benzynowej jednostki TCe i mocniejszego diesla. Różnica między silnikiem „niskoemisyjnym” a „normalnym” polega na – co oczywiste – niższej emisji. Ale, jak to w życiu bywa, kosztem czegoś. W tym przypadku tym czymś są osiągi. W wyniku nieco inaczej zestrojonej skrzyni biegów „ekologiczna” jednostka benzynowa przyspiesza do setki nie w 12,2 s lecz w 13 s, a diesel nie w 11,7, tylko w 12 s.

Miejsce

Bagażnik nowego Clio ma 300 l. Po złożeniu tylnej kanapy objętość rośnie do 1146 l (do wysokości dachu).

Wyposażenie

Authentique. Pakiet najuboższy, więc najtańszy. Ceny od 40 950 zł (najsłabsza jednostka benzynowa). Na pokładzie: ABS, przednie i boczne poduszki powietrzne, ESP i kontrola trakcji, system wspomagania ruszania pod górę i Isofix. Jest też ogranicznik prędkości, komputer pokładowy i zdalnie sterowany centralny zamek. Fotel kierowcy ma regulację wysokości, a kierownica regulację w dwóch płaszczyznach. Światła dzienne (LED), elektrycznie regulowane lusterka (obudowane czarnym plastikiem), elektrycznie regulowane szyby, ale tylko z przodu. Tylna kanapa składana i dzielona. Nie ma radia – jest instalacja i system bass reflex. Zamiast koła zapasowego – zestaw naprawczy. Za zapas z prawdziwego zdarzenia trzeba dopłacić (310 zł). Tapicerka materiałowa (czarno-czerwona). Nowe Clio w tej specyfikacji spoczywa na 15-calowych salowych obręczach. Wersja Authentique jest dostępna z dwoma silnikami (słabszą jednostką benzynową lub słabszym dieslem).

Expression. Pakiet wymagający dopłaty 3000 zł. W zamian poza zestawem Authentique są: multimedialny system Media Nav z 7-calowym ekranem dotykowym i nawigacją, radioodtwarzacz z czterema głośnikami, system bluetooth i USB, ale, o dziwo, bez odtwarzacza CD. Obudowy lusterek polakierowano na kolor nadwozia. Tapicerka materiałowa czarno-szara lub czarno-czerwona. Nie ma klimatyzacji. Za manualną trzeba dopłacić 2000 zł. Felgi? Wciąż stalowe piętnastki, tyle że kołpaki inne. Ceny nowego Clio Expression zaczynają się od 43 950 zł. Wersja dostępna ze wszystkimi silnikami.

Dynamique. Kolejny poziom, kolejna dopłata. Do najtańszej wersji – 7600 zł, do poprzedniej 4600. W zamian Expression wzbogacone o manualną klimatyzację, czujnik światła i deszczu, światła przeciwmgłowe, bezkluczykowy system dostępu, kierownicę pokrytą skórą i kilka ozdobnych, chromowanych wstawek. Tapicerka czarno-szara (do wyboru, bez dopłaty także czarno-czerwona, czarno-niebieska lub czarno-brązowa). Felgi nieco większe – 16-calowe, stalowe. Ceny od 48 550 zł.

Warto kupić, bo

Na razie to jedno z ładniejszych aut w segmencie B. Nawet najtańsze Clio trudno nazwać „golasem”. Renault zapewnia bardzo duże możliwości „stylistycznej personalizacji” auta.

Trzeba pamiętać, że…

Clio ma wyłącznie 5-biegowe skrzynie manualne (6-biegowy automat tylko w wersji 120-konnej, która dopiero ma się pojawić). Wszystkie diesle mają filtr cząstek stałych. Clio w czwartej odsłonie nie doczeka się wersji 3-drzwiowej.

Podobne u konkurencji**

Toyota Yaris 5D 1,0 VVT-i 69 KM Luna 48 300 zł Volkswagen Polo 1,2 60 KM Trendline 47 530 zł Chevrolet Aveo 5D 1,2 86KM LS+ 39 900 zł Skoda Fabia 1,2 70 KM Ambition 45 250 zł

Małe silniki benzynowe są coraz popularniejsze. Stawiamy zatem na jednostkę bez imponujących osiągów, za to o przyzwoitej ekonomice. Najtańszy diesel (z takim, jak proponowane przez nas wyposażeniem) to o niemal 9 tys. zł wyższy rachunek. To utwierdza nas w przekonaniu do silnika benzynowego. Nie proponujemy podstawowego pakietu wyposażenia Authentique, bo wskazywane przez nas Expression jest tylko o 3 tys. zł droższe. A na pokładzie dużo nowocześniej. Brakuje klimatyzacji. W kalkulacji jej nie uwzględniamy. Ale jeśli zależy ci na chłodnej bryzie w upalne dni, dolicz 2000 zł.

Silnik benzynowy

1,2 75 KM. Czterocylindrowy,rzędowy, 16-zaworowy. Dostępnywyłącznie z 5-biegową skrzyniąmanualną. Napęd na przednią oś.

poj.1149 ccmmoc75 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 4,25 tys. obr./min) 107 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 15,4 s

prędkość maksymalna 167 km/hspalanie: w mieście 7,0 l/100 kmpoza miastem 4,7 l/100 km

TCe90. Trzycylindrowy, rzędowy, 12-zaworowy, doładowany. Dostępny wyłącznie z 5-biegową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś. W standardzie system Start & Stop.

poj. 899 ccm moc 90 KM maksymalny moment obrotowy (przy 2,50 tys. obr./min) 135 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,2 s prędkość maksymalna 182 km/h spalanie: w mieście 5,6 l/100 km z Quatro 8,2 l/100 km poza miastem 4,5 l/100 km z Quatro 5,6 l/100 km

Silnik Diesla

Nowe Renault Clio z silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 l i mocy 75 KM w wersji Expression za 43 950 zł.

dCi 75. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany, 8-zaworoowy. Dostępny wyłącznie z 5-stopniową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1461 ccm moc 75 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,75 tys. obr./min) 200 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 14,3 s prędkość maksymalna 168 km/h spalanie: w mieście 4,3 l/100 km poza miastem 3,2 l/100 km

dCi 90. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany, 8-zaworowy. Dostępny wyłącznie z 5-stopniową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś. System Start & Stop.

poj. 1461 ccm moc 90 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,75 tys. obr./min) 220 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,7 s prędkość maksymalna 178 km/h spalanie: w mieście 4,1 l/100 km poza miastem 3,3 l/100 km

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 43 950,00 zł

Na kredyt (miesięczna rata):

865,11 zł

BNP Paribas – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,74 proc.

846,19 zł

Multibank – prowizja 3 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,68 proc.

888,61 zł

Getin Bank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 10,27 proc. Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 mies. Waluta PLN. Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl W leasingu (miesięczna rata): 848,00 zł (netto)

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 7,0 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata): 725,00 zł (netto)

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 35,0 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

*symulacja nie jest ofertą handlową.**auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu