PSA Peugeot Citroen zanotował 0,6 proc. wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu. Drugi europejski producent aut zawdzięcza to przede wszystkim rosnącemu popytowi w Chinach i Brazylii. W Europie sprzedaż jego aut spadła.
PSA Peugeot Citroen sprzedał w I półroczu 1,75 mln samochodów osobowych i lekkich ciężarówek. W Brazylii wzrosła ona o 20 proc. do 35 tys. sztuk, a w Chinach o 60 proc. do 75 tys. sztuk. Sprzedaż w Zachodniej Europie, stanowiąca 71 proc. łącznego wyniku, spadła w I półroczu o 2,3 proc. do 1,24 mln aut.
Renault, największy krajowy rywal PSA Peugeot Citroen, poinformował we wtorek, że w pierwszym półroczu zwiększył sprzedaż aut o 3,6 proc. do 1,35 mln sztuk. Duży udział w poprawie wyniku miała rosnąca w Europie Wschodniej sprzedaż auta modelu logan.
MD, Bloomberg