R22 chce być liderem w CEE

opublikowano: 05-09-2019, 22:00

Firma zakończyła rok rekordowymi wynikami. Dzięki wzrostowi organicznemu i akwizycjom chce podwoić biznes.

Technologiczna grupa R22, specjalizująca się w usługach wspierających firmy w obecności w internecie i automatyzacji procesów biznesowych, ubiegły rok może zaliczyć do udanych. W roku obrotowym, który zakończył się w czerwcu, przychody grupy wzrosły o 32 proc., do rekordowych 145,6 mln zł. Jeszcze szybciej rosła EBITDA — zwiększyła się o 39 proc., do 37,9 mln zł. Zysk netto przypadający akcjonariuszom spółki urósł o 70 proc., do 11,6 mln zł. W ocenie zarządu rekordowe wyniki to efekt m.in. intensywnej pracy nad wzrostem przychodów oraz optymalizacji oferty, jak również międzynarodowej ekspansji.

BEZ ROZWODNIENIA:
BEZ ROZWODNIENIA:
Liczne akwizycje spółek w obszarze hostingu, zapowiedź dalszej ekspansji i plan wypłaty dywidendy rodzą pytania o ryzyko potencjalnej emisji akcji. — Nie mamy takich planów — uspokaja Jakub Dwernicki, prezes R22.
Fot. Marek Wiśniewski

Głównym motorem wzrostu wyników był segment hostingu, który wygenerował w ubiegłym roku 67,2 mln zł przychodów, czyli o 67 proc. więcej niż w poprzednim. EBITDA urosła blisko dwukrotnie, do 20,15 mln zł. Dzięki działaniom organicznym i przejęciom na koniec czerwca grupa miała około 197 tys. klientów hostingowych i prawie 363 tys. domen. Przychody segmentu omnichanel zwiększyły się o 16 proc., do 64,9 mln zł, a EBITDA wzrosła o 24 proc., do 12,9 mln zł. Przychody w telekomunikacji natomiast spadły — do 14,4 z 15,8 mln zł, a EBITDA do 5,6 z 5,9 mln zł.

Apetyt na przejęcia

Ubiegłoroczny wzrost był wzmacniany licznymi akwizycjami. W wyniku przejęcia sześciu spółek grupa R22 zdobyła pozycję lidera rumuńskiego rynku hostingu i domen, osiągając w nim około 25 proc. udziałów. W Rumunii grupa kupiła też 31 proc spółki Blugento, oferującej budowę oraz utrzymanie sklepów internetowych opartych na platformie Magento. Umowa przewiduje możliwość zwiększenia zaangażowania. W czerwcu grupa podpisała umowę nabycia 100 proc. udziałów w spółce Avalon, która jest wiceliderem chorwackiego rynku hostingu i domen. R22 nie zwalnia więc tempa i równolegle prowadzi rozmowy z kilkunastoma podmiotami w sprawie kolejnych przejęć.

— Naszym celem jest utrzymanie tempa wzrostu i rozwój na kolejnych rynkach przy jednoczesnym rozwoju oferty produktowej, oferowaniu kompleksowych narzędzi w zakresie cyfryzacji i automatyzacji procesów biznesowych. W ciągu dwóch lat chcemy podwoić skalę biznesu, co jest możliwe dzięki rozwojowi organicznemu oraz przejęciom na kolejnych rynkach Europy Środkowo- Wschodniej — mówi Jakub Dwernicki, prezes R22, dodając, że informacje o kolejnych akwizycjach mogą pojawić się na początku nowego roku kalendarzowego.

Mimo nakładów inwestycyjnych związanych z przejęciami grupa zmniejszyła zadłużenie netto względem EBITDA do poziomu 1,5. Kolejne akwizycje oraz transakcja wykupu mniejszościowychudziałów w zależnej H88, której drugi etap ma być sfinalizowany do 1 lutego 2020 r., zwiększy zadłużenie grupy.

— Poziom zadłużenia 2-2,5 to jest przedział, w którym chcemy się trzymać — mówi Robert Stasik, wiceprezes R22.

Dywidenda na horyzoncie

W minionym roku obrotowym grupa R22 wygenerowała 35 mln przepływów z działalności operacyjnej. Na koniec roku miała 15,6 mln zł gotówki i ekwiwalentów. Mimo konieczności finansowania akwizycji i rozwoju organicznego po raz pierwszy od debiutu na GPW chce się podzielić zyskiem z akcjonariuszami.

— Celem zarządu jest wypłata dywidendy za miniony rok. Wkrótce przedstawimy propozycję — mówi Robert Stasik.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane