R22 przejmuje Zenbox

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2021-09-30 12:33

Dzięki akwizycji grupa zyska dodatkowe 22,7 tys. klientów hostingowych i 35,8 tys. obsługiwanych domen.

Grupa R22, właściciel marki cyber_Folks, umacnia pozycję w zakresie usług hostingowych i sprzedaży domen. Zależna od R22 spółka H88 przejęła 100 proc. udziałów w firmie Zenbox. Dzięki akwizycji grupa zyska dodatkowe 22,7 tys. klientów hostingowych i 35,8 tys. obsługiwanych domen. Wartość transakcji to 18 mln zł.

- Systematycznie umacniamy pozycję na rynku e-commerce. Jako cyber_Folks świadczymy usługi dla ponad 30 tys. sklepów internetowych w Polsce i ponad 10 tys. w Rumunii i Chorwacji. Jednocześnie rozwijamy portfolio usług dla sklepów internetowych i w zakresie cyfryzacji biznesu. Przejęcie Zenboksa to kolejny krok zmierzający do wykorzystania potencjału tego rynku – komentuje Jakub Dwernicki, prezes R22.

Umocnienie pozycji
Umocnienie pozycji
Według Jakuba Dwernickiego, prezesa R22, przejecie Zenbox to kolejny krok zmierzający do wykorzystania potencjału rynku e-commerce.

Zenbox to spółka świadcząca usługi w zakresie rejestracji domen internetowych, hostingu, serwerów fizycznych, VPS, serwerów wirtualnych, zarządzania serwerami oraz dystrybucji certyfikatów SSL i innych usług komplementarnych. W 2020 r. podwoił wynik EBITDA do 1,5 mln zł, przy 6,7 mln zł przychodów.

R22 to grupa technologiczna oferująca kompleksowe usługi wspierające firmy w obecności w internecie, automatyzacji procesów biznesowych, w szczególności komunikacji, marketingu i sprzedaży. Portfolio Grupy obejmuje przede wszystkim usługi hostingowe i sprzedaż domen, certyfikatów SSL i sklepów internetowych, usługi wielokanałowej komunikacji SMS, mobile i e-mail, marketing automation oraz usługi telekomunikacyjne. Grupa koncentruje się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS.

R22 jest od lat aktywna w obszarze przejęć. Pod koniec sierpnia H88 zainwestowała w udziały w firmie Sellintegro, która udostępnia klientom narzędzia do automatyzacji i masowej integracji systemów informatycznych.

Na początku 2020 r. za łącznie 30 mln zł stała się właścicielem 33,3 proc. akcji spółki Profitroom - wiodącego dostawcy aplikacji w modelu SaaS dla hoteli i apartamentów.