R22 zerka za granicę

Nie słabnie apetyt R22 na przejęcia. Jeszcze przed końcem roku grupa może sfinalizować zakup poza Polską. Dynamika wyników powinna utrzymać impet.

Technologiczno-telekomunikacyjna grupa, która z emisji akcji pozyskała blisko 57 mln zł, głównie na przejęcia, nie zwalnia tempa. W minionym roku na akwizycje wydała 60 mln zł, ale to nie koniec.

Jakub Dwernicki
Zobacz więcej

Jakub Dwernicki

Fot. Marek Wiśniewski

— Prowadzimy rozmowy z wieloma spółkami. W segmencie hostingu jeszcze w tym roku, a być może nawet półroczu możemy przejąć pierwszą spółkę zagraniczną. Rozglądamy się w Czechach, na Słowacji i w Rumunii — mówi Jakub Dwernicki, prezes R22. Spółka pozyskała w ofercie publicznej mniej pieniędzy, niż planowała, więc obecnie bardziej selektywnie podchodzi do wyboru celów.

— Planujemy wydać na akwizycje tyle, co pierwotnie planowaliśmy, ale będziemy mocniej wspomagać się kredytem — mówi prezes.

Jednocześnie R22 pracuje nad integracją spółek wcześniej przejętych, finalizacji strategii ujednolicenia wszystkich marek i zintegrowaniadziałań marketingowych. Prowadzi też prace nad integracjąostatnich przejęć, czyli spółek Kei i Seofabryka. Poznańska firma planuje też zakupy w obszarze omnichannel communications. Tu też nie wyklucza zakupów za granicą.

— Tu patrzymy na Skandynawię, Niemcy i kraje CEE. Szukamy też komplementarnych podmiotów w Polsce. Rozwój produktów w tym segmencie jest nakierowany na big data. Rozważamy przejęcie polskiego software house — mówi Dwernicki.

R22 przedstawiła w środę raport za półrocze zakończone z końcem 2017 r. Przychody grupy sprowadzone do porównywalności (przy założeniu, że konsolidowane spółki obecne były też w grupie w okresie bazowym) wzrosły do 54,7 mln zł z 46,1 mln zł rok wcześniej. EBITDA w tym czasie urosła do 14,8 mln zł z 12,5 mln zł. Przychody z obszaru hostingu wzrosły do 19,9 mln zł z 19,2 mln zł, segment omnichannel zwiększył sprzedaż do 27,1 mln zł z 19 mln zł, a segment telekomunikacyjny zmniejszył przychody do 7,7 mln zł z 7,9 mln zł. Segment hostingowy grupy zwiększył marżowość na skutek zmian ofertowo-cennikowych i synergii kosztowych. Na dobre wyniki segmentu w kolejnych kwartałach powinny dodatkowo wpłynąć m.in. efekty przejęcia Kei i Seofabryka, dalszy wzrost ARPU.

— Widzimy perspektywy do dalszej poprawy wyników — mówi Jakub Dwernicki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / R22 zerka za granicę