Rabat z Facebooka zamiast ulotek

opublikowano: 13-11-2012, 00:00

Pomysł na biznes: Start-upowcy z DailySMS będą promować lokalnych przedsiębiorców

Wygrana w konkursie House of Walker Project na najlepszy pomysł na biznes i 100 tys. zł od funduszu AIP Seed Capital, promującego krajowe start-upy, okazały się dla młodych przedsiębiorców z DailySMS przepustką do biznesu. Na rynku pojawiła się właśnie ich pierwsza aplikacja.

Promocja na tablecie

OznaczSię to sposób na promocję mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w mediach społecznościowych i kanałów mobilnych. Pomysł jest prosty: rekomendować firmę mają jej dotychczasowi klienci, a w zamian za „przysługę” otrzymają jednorazową zniżkę na produkty lub usługi.

Rafał Tuziak, prezes DailySMS, twierdzi, że mali przedsiębiorcy, prowadzący lokalne biznesy, promując swoją działalność, wciąż wybierają tradycyjne metody marketingowe — głównie rozdawanie ulotek lub papierowych folderów. Po nowoczesne rozwiązania internetowe czy marketing mobilny sięgają rzadko, bo nie są jeszcze świadomi siły, z jaką oddziaływają na konsumentów. Start-upowcy tę lukę chcieliby wypełnić. Ich flagową usługą jest OznaczSię, czyli rabat za oznaczenie na Facebooku. To propozycja skierowana m.in. do restauracji, klubów, salonów urody.

— Klienci oznaczają na Facebooku swoją obecność w lokalu i jednocześnie rekomendują go znajomym z portalu. To dość prosta, ale skuteczna metoda dotarcia, bo każdy z nich ma na liście kontaktów kilkadziesiąt, kilkaset osób. A nic mocniej nie przekonuje do skorzystania z oferty firmy niż polecenie znajomych. Klientów do aktywności będzie zachęcać obniżka cenowa — wyjaśnia Filip Samczuk, wiceprezes spółki DailySMS.

Abonament na marketing

Przyjęty model biznesowy zakłada, że sprzedaż usługi będzie się odbywać w formie miesięcznego abonamentu (w pakietach od 500 do 900 zł, w zależności od zakresu działań marketingowych). Właściciele firm w ramach umowy, poza samą aplikacją, otrzymają również tablet, dzięki czemu zaangażowani w akcję promocyjną będą mogli zostać również ci konsumenci, którzy nie posiadają własnych smartfonów. Ale zakres usługi DailySMS będzie mógł zostać rozszerzony również o tworzenie fanpage’ów firm oraz ich bieżącą obsługę, czyli stałe budowanie wizerunku marki na Facebooku. Firma może również prowadzić działania w obrębie marketingu mobilnego, w tym wysyłkę wiadomości SMS o czasowych promocjach cenowych czy planowanych imprezach.

Test w realnym rynku

Na razie usługa została wdrożona w kilku lokalach w Warszawie, firma zyskała tu 15 klientów w ciągu pierwszego miesiąca od wypuszczenia aplikacji na rynek. Do końca 2012 r. DailySMS chce tę liczbę podwoić. Plan na 2013 r. to wprowadzenie aplikacji do ogólnopolskich sieci restauracji i kawiarni oraz rozwój sieci sprzedaży i wejście do kolejnych miast.

W przyszłym roku rozpoczną się też prace nad wprowadzeniem „oznaczania” podczas eventów i imprez plenerowych, w tym festiwali muzycznych i festynów miejskich. Tempo i zakres prac nad ekspansją DailySMS będą jednak uzależnione od tego, jak koncept sprawdzi się na rynku stołecznym.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Rabat z Facebooka zamiast ulotek