Rabaty ujmą 200 mln zł z zysku Orlenu

  • Maciej Waszkiewicz
opublikowano: 27-06-2022, 17:29
Obserwuj w MójPB:
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Obniżka ceny paliwa na stacjach koncernu o 30 groszy będzie miała niewielki wpływ na wyniki finansowe, uważają analitycy.

Obowiązująca od 27 czerwca promocja cenowa dla klientów PKN Orlen uczestniczących w programie lojalnościowym, który trwać będzie do końca sierpnia, obniży zysk za III kwartał o 0,2 mld zł, obliczyli specjaliści, cytowani przez agencję Bloomberg.

Wpływ przeceny na zyski to 7 proc. EBITDA w przypadku działalności detalicznej i 1 proc. EBITDA Grupy Orlenu, obliczył Michał Kozak z Trigona, który uważa, że promocja będzie obowiązywać również po wakacjach. Jak ocenia, taka strategia dzielenia się częścią rekordowych zysków z klientami jest rozsądna.

Kamil Kliszcz z mBanku dodaje, że ubytek w zyskach będzie marginalny biorąc pod uwagę rekordowo wysokie marże rafineryjne. Skala erozji wyniku zależeć będzie od zainteresowania klientów.

Orlen może sobie pozwolić na gesty, bo około 30 proc. ropy rosyjskiej kupuje po niższych cenach.

Piotr Bujak, który jest głównym ekonomistą banku PKO BP obliczył, że obniżki oferowane przez spółkę mogą przyczynić się do spadku inflacji CPI o 0,2 pkt proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane