Krajowa Izba Radców Prawnych (KIRP) na początku kwietnia startuje z kampanią informacyjno-edukacyjną „Z radcą prawnym bezpieczniej”. Chce przekonać Polaków — zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorców — do częstszego korzystania z usług prawnych. To koniecznie, bo jak wskazują badania, w ostatnich pięciu latach aż 86 proc. rodaków w ogóle nie korzystało z pomocy prawnika (dane dotyczą lat 2008-10, ale jak zapewniają przedstawiciele KIRP, pod tym względem nie zmieniło się właściwie nic). Dodatkowo potrzeba konsultacji pojawia się dopiero na późnym etapie sprawy (w tym czasie do prawników zgłasza się 54 proc. osób). Niestety bardzo często jest już wówczas za późno na podjęcie wielu działań zaradczych.
— Podobnie jak w przypadku ochrony zdrowia, również w dziedzinie prawa najwięcej korzyści przynosi profilaktyka. Chcielibyśmy uświadomić ludziom, że więcej zyskają, zgłaszając się po poradę prawną znacznie wcześniej. Koszty prowadzenia sprawy też wtedy wyraźnie spadną — zaznacza Maciej Bobrowicz, prezes KIRP. Izba zamierza zmienić nastawienie Polaków. Zacznie od edukacji społeczeństwa — wyjaśni rolę radcy prawnego, wskaże, w jaki sposób może on pomóc i gdzie można go znaleźć. Kampania obejmie prasę i radio, pojawią się też plakaty reklamowe na billboardach wielkoformatowych oraz ulotki do znalezienia m.in. w sądach. KIRP w ramach akcji uruchomiła już informacyjny serwis internetowy „Z radcą prawnym bezpieczniej”. Stronę www.bezpieczniej.kirp. pl podzielono na dwie główne sekcje — dla osób prywatnych i przedsiębiorców. W obrębie serwisu będzie też powstawać baza radców prawnych.