Czytasz dzięki

Rail Baltica coraz bliżej

Wojewoda podlaski wydał decyzję lokalizacyjną dla odcinka linii kolejowej między Łapami a Białymstokiem.

Przybliża to start inwestycji na całej trasie, biegnącej od stolicy województwa do Czyżewa. Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych (PLK), informuje, że końca dobiega także sprawdzanie przez Urząd Zamówień Publicznych przetargu na wybór wykonawców, z którymi wkrótce kolejarze zamierzają podpisać umowę.

Jeden z największych kontraktów — wart 4,1 mld zł — będzie realizować konsorcjum Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor, Stecol Corporation i Sinohydro Corporation Limited. Szlaban na zawarcie z nimi kontraktu uchyliło niedawne orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej (KIO).

— Konkurencyjne podmioty chińskie, także biorące udział w przetargu, twierdziły, że w postępowaniu na odcinek Rail Baltica Intercor nie może legitymować się referencjami z innych kontraktów, których realizacja nie została jeszcze zakończona. Udowodniliśmy jednak, że np. na podstawie protokołów odbioru robót oraz innych dokumentów obrazujących wykonanie określonych prac może to robić, ubiegając się o zamówienia publiczne — mówi mec. Wojciech Merkwa, prowadzący praktykę zamówień publicznych w kancelarii JDP Drapała i Partnerzy.

Zaznacza, że kwestie dotyczące m.in. referencji, badane także w innych postępowaniach KIO, będą przedmiotem postępowań przed sądami powszechnymi. PKP PLK nie muszą jednak czekać na wyrok, mogą bez przeszkód podpisać umowę.

4,1 mld zł - tyle ma kosztować modernizacja odcinka linii Czyżew – Białystok.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Polecane