Ranking wartości polskich gwiazd

ŁO, DI
22-09-2010, 13:14

Co łączy Dodę, premiera Donalda Tuska i  dziennikarza Wojciecha Cejrowskiego? Wszyscy są zaliczani do tzw. supermarek.

„Konstelacja polskich gwiazd” to raport przygotowany przez BAV Consulting, firmę należącą do Young & Rubicam Brands.

Wyniki badania pokazują, które polskie gwiazdy mają najsilniejszą, a które najsłabszą markę (slajd numer 1). Naszymi wizytówkami są głównie sportowcy. Autorytetami niezależnie od ilości minut w telewizji są aktorzy i była prezydentowa. Najbardziej natomiast cenimy Dodę, Tomasza Lisa, Donalda Tuska, Kubę Wojewódzkiego i Wojciecha Cejrowskiego i kilka innych nazwisk, które znalazły się w grupie supermarek.

picturegallery.b7c7293e-fad8-4bbd-a56f-697b020f2a83

Ciekawe są też wyniki przeciwnych kategorii. Antymarkami są na przykład ojciec Tadeusz Rydzyk, Jola Rutowicz i Andrzej Lepper. W tym kierunku zmierzają także marki w erozji, czyli Izabell i Kazimierz Marcinkiewicz, Waldemar Pawlak, Tomasz Kammel, ale także co ciekawe Michał Boni, Grzegorz Schetyna i Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Grupę respondentów (odpowiednio dobrana próba badawcza ze względu na m.in. wiek, miejsce zamieszkania, płeć) poproszono o ocenę 100 polskich gwiazd (slajd numer 2). W wybranej przez autorów raportu „setce” znaleźli się ludzie znani z ekranów, scen muzycznych, aren sportowych, mediów i wreszcie polityki. Gwiazdy były oceniane w 22 aspektach mających wydźwięk zarówno pozytywny, jak i negatywny (slajd numer 3).

Badanie metodą BAV (Brand Asset Valuator) prowadzone jest od 15 lat w 50 krajach świata.

Wyniki badania, podział na poszczególne klasyfikacje

Supermarki: Doda, Anna Mucha, Tomasz Lis, Donald Tusk, Janusz Palikot, Kuba Wojewódzki, Szymon Majewski, Wojciech Cejrowski i Katarzyna Cichopek.

Marki autorytety: Jolanta Kwaśniewska, Beata Tyszkiewicz, Jerzy i Maciej Stuhrowie, Artur Żmijewski, Jerzy Owsiak, Anna Przybylska, Janusz Gajos, Marek Kondrat czy Maryla Rodowicz.

Klasyczne marki: Aleksander Kwaśniewski, Andrzej Chyra, Kazik Staszewski, Zbigniew Hołdys, Lech Wałęsa, Zbigniew Zamachowski.

Marki eksportowe: Adam Małysz, Dariusz „Tiger” Michalczewski, Mariusz „Pudzian” Pudzianowski, Justyna Kowalczyk, Katarzyna Figura, Robert Kubica, Roman Polański, Otylia Jędrzejczak i Tomasz Adamek.

Marki w erozji: Adam Darski „Nergal”, Kazimierz Marcinkiewicz, Hanna Gronkiewicz-Waltz, Grzegorz Schetyna, Mandaryna Wiśniewska, Leszek Miller, Maciej Maleńczuk, Izabell Marcinkiewicz, Jan Pospieszalski, Jan Maria Rokita, Joanna Senyszyn, Tadeusz Cymański, Tomasz Kammel, Marek Migalski, Waldemar Pawlak i Michał Boni.

Antymarki: Andrzej Lepper, Jola Rutowicz, Antoni Macierewicz, Michał Wiśniewski, Nelly Rokita, Jacek Kurski, o. Tadeusz Rydzyk, Jarosław Kaczyński, Zbigniew Ziobro i Beata Kempa.

Zobacz slajdy

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO, DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Ranking wartości polskich gwiazd