Współpraca SAP Polska i IBM Polska ma pomóc w przygotowaniu naszego kraju do akcesji z UE.
Podczas konferencji ,,Polska w Unii Europejskiej — Jak uzyskać gotowość instytucji publicznych?”, która odbyła się w Warszawie 3 grudnia 2003 r. Firmy SAP Polska i IBM Polska opowiadały o ofercie przygotowanej z myślą o polskiej administracji publicznej.
— Polskie urzędy czekają zmiany w związku z przystąpieniem do Unii Europejskiej. Nowa sytuacja będzie wymagać stworzenia rozwiązań informatycznych dla administracji, łączących wszystkie poziomy jej działania: zarówno centralny, jak i na szczeblach lokalnych — przekonywał Grzegorz Kozłowski, prezes SAP Polska.
O potrzebie tworzenia platformy technologicznej dla administracji przekonywał uczestników konferencji dr Leopold Baumann — przedstawiciel branżowego stowarzyszenia EICTA, współpracującego z Komisją Europejską.
Pomożemy
Przedstawiciele SAP i IBM zaprezentowali uczestnikom możliwości informatyczne swoich firm, m.in. w zakresie poboru podatków i opłat, obrotu towarowego, e-administracji, grantów i subsydiów oraz zastosowań oprogramowania open source. Wskazali na te obszary działalności polskiej administracji publicznej, w których zastosowanie informatyki pozwoliłoby na osiągnięcie większej efektywności, wprowadzenie łatwiejszych procedur i sprawniejszą obsługę interesantów.
Oferta SAP dla administracji publicznej to zintegrowany pakiet aplikacji nazwany mySAP Public Sector, mający pozwalać na obsługę działalności sektora publicznego, zarówno tych związanych z wewnętrzną działalnością instytucji, jak również z realizacją jej ustawowych zadań.
IBM też coś ma
Oferta IBM dla sektora publicznego obejmuje m.in.: konsulting w zakresie procesów zachodzących w instytucjach, dostarczanie urządzeń i oprogramowania oraz usługi wdrażania i zapewnienia ciągłości działania.
— Doświadczenia ze współpracy IBM i SAP w zakresie sektora publicznego w różnych krajach możemy teraz przenieść na polski grunt — twierdzi Dariusz Fabiszewski, dyrektor generalny IBM Polska.
