Recenzje

Grażyna Sobolewska
opublikowano: 2000-03-03 00:00

RECENZJE

Mirosław H. Koziński

Prawo wekslowe

Po wielu latach spoczynku i zapomnienia weksel i prawo wekslowe doczekały się reanimacji i przywrócenia do łask. W prezentowanej pozycji czytelnik znajdzie:

- ogólne wiadomości o prawie wekslowym

- omówienie istoty prawnej tego typu zobowiązania

- informacje o podstawowych instytucjach prawa wekslowego

- informacje o rodzajach weksli

- wybrane przepisy wraz z orzecznictwem związane z prawem wekslowym według stanu prawnego na 1 października 1999 r.

Opracowanie zaopatrzone jest w słownik terminologii wekslowej i bogatą bibliografię. Mimo nudnawego tematu, książka napisana jest przystępnie, a materiał zgrupowany w blokach ułatwiających korzystanie i zrozumienie, całość uzupełnia bogata grafika.

Polecam studentom prawa i ekonomii, a także pracownikom banków.

Wydawca: TNOiK — Toruń

Al Ries i Laura Ries

22 niezmienne prawa zarządzania marką

Coraz więcej zakupów dokonuje się bez pośrednictwa sprzedawcy. W gigantycznych supermarketach pod czujnym okiem kamery, klienci mogą do woli buszować w niespotykanej dotąd ilości wszelkiego dobra. Jeśli komuś przyjdzie do głowy poszukać ekspedientki to prędzej trafi na klowna na wrotkach czy hostesę z kanapkami niż osobę zdolną do udzielenia konkretnej informacji. Nabywca z konieczności skazany jest na kierowanie się własnym doświadczeniem i wiedzą. Z bogatej oferty wybierze więc to, co chociaż w sposób mglisty kojarzy mu się z czymś znajomym, a więc z marką produktu. Podejmowanie decyzji na podstawie znajomości marki jeszcze lepiej widać przy zakupach dokonywanych za pośrednictwem Internetu, gdzie nie można towaru pomacać, powąchać czy wypróbować.

Przedsiębiorstwa mają więc do wyboru albo zainwestować w popularyzację swojej marki, co w efekcie ma sprawić, że klient jak po sznurku trafi do konkretnego towaru, albo pogodzić się z odejściem ich wyrobów do historii razem ze znudzoną panienką zza lady. Rośnie nam pokolenie, do którego będzie przemawiać tylko obrazek, im bardziej pomysłowy i zapadający w pamięć, tym lepiej.

Wydawca: Prószyński i S-ka

Recenzent G. Sobolewska