RECENZJE
Leopold Stecki
Sponsoring
Instytucja sponsoringu stanowi istotny element życia społecznego. W miejsce klasycznych mecenasów wchodzą podmioty gospodarcze, przedsiębiorstwa, banki, organizacje ubezpieczeniowe, fundacje i organizacje religijne. Na wschód od Odry pojawił się jeszcze jeden szczebel pośredni, czyli dobroczyńca państwowy.
Głównym celem założonym przez autora jest sprecyzowanie istoty prawnej zjawiska sponsoringu. W obszernym dziele czytelnik znajdzie omówienie między innymi takich aspektów jak:
- określenie podmiotów umowy sponsoringu, jej forma, charakterystyka prawna, prawa i obowiązki stron,
- rodzaje ryzyka,
- sponsoring na tle podobnych instytucji prawnych,
- badanie skutków zaangażowania sponsoringowego,
- odpowiedzialność cywilna sponsorowanego i sponsorującego,
- instytucja sponsoringu w poszczególnych dziedzinach życia społecznego i kulturalnego.
Polecam szczególnej uwadze sponsorów i sponsorowanych.
Wydawca: Dom Organizatora — Toruń
Jerzy Sommer, Krystyna Stroga, Radosław Potrzeszcz
Prawo działalności gospodarczej. Komentarz
Ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej wejdzie w życie 1 stycznia 2001 r. i zastąpi wysłużoną ustawę z 23 grudnia 1988 r. Roczny okres vacatio legis ma umożliwić płynne wejście nowych uregulowań w życie.
Ustawa określa zasady podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej przez wszystkich przedsiębiorców, zadania organów administracji publicznej, a także reguluje zasady koncesjonowania i udzielania zezwoleń na prowadzenie działalności, tworzenia oddziałów i przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych, wspierania małych i średnich przedsiębiorstw itd. Z uwagi na szeroki zakres, ustawa będzie podstawą funkcjonowania wszystkich jednostek zajmujących się działalnością gospodarczą.
Dzięki staraniom wydawcy czytelnicy mają okazję zapoznać się z przepisami zanim zaczną obowiązywać i dostosować swoją działalność do nowych warunków.
Wydawca: Twigger
Recenzent: G. Sobolewska