Region rośnie szybciej niż świat

MIM
opublikowano: 09-07-2007, 00:00

Wzrost wydatków reklamowych na świecie w 2007 r. najmocniej odczują kraje Europy Środkowej i Wschodniej.

Wzrost wydatków reklamowych na świecie w 2007 r. najmocniej odczują kraje Europy Środkowej i Wschodniej.

Dynamika rynku reklamowego w regionie osiągnie w tym roku 16,9 proc.

Drugim pod względem wzrostu rejonem świata będzie Afryka i Bliski Wschód z dynamiką przekraczającą 15 proc. To trzy razy więcej niż wyniesie tegoroczna średnia dynamika dla całego świata (5,5 proc) — wynika z raportu agencji reklamowej ZenithOptimedia. Poniżej tej średniej będą rosły rynki w USA (tylko 3,3 proc.), całej Ameryce Północnej (3,5 proc.) i Europie Zachodniej (4,2 proc.).

Twórcy raportu zrewidowali swoje poprzednie prognozy o perspektywach dla naszej części Europy na lata 2006-09. Według ich najnowszych przewidywań, wzrost rynku reklamowego do 2009 r. w Europie Środkowej i Wschodniej wyniesie nie 50 proc., ale 57 proc. W rankingu 10 krajów, w których wydatki reklamowe będą rosły najszybciej, znalazło się aż pięć krajów naszego regionu: Ukraina, Rosja, Rumunia, Mołdawia i Białoruś.

W przyszłym roku rynek reklamy na świecie ma rosnąć szybciej niż w roku bieżącym. Z raportu ZenithOptimedia wynika, że przyszłoroczna średnia wzrostu wyniesie 6,4 proc. Dodatkowe 6 mld dolarów wydatków reklamowych przyniosą trzy kluczowe dla mediów wydarzenia: igrzyska olimpijskie w Pekinie, wybory w USA oraz mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Tylko w Chinach, dzięki igrzyskom olimpijskim, tamtejsi reklamodawcy wydadzą dodatkowo 900 mln dolarów.

Po raz kolejny specjaliści ZenithOptimedia podnieśli również prognozy rozwoju reklamy internetowej. W poprzednich raportach szacowali, że udział internetu w rynku reklamowym sięgnie 8,6 proc. w 2009 r. Teraz jednak, ze względu na bardzo szybki rozwój formatów wideo w sieci, uznali, że poziom 8,6 proc. może zostać osiągnięty już w 2008 r., zaś w roku następnym wyniesie 9,4 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIM

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Region rośnie szybciej niż świat