Regus otwiera czwarte centrum w Warszawie

Marlena Kaczmarek
opublikowano: 2001-06-29 00:00

Regus otwiera czwarte centrum w Warszawie

W lipcu 2001 roku Regus otworzy swoje czwarte centrum biurowe w stolicy. Do tej pory w obiekty w Warszawie spółka zainwestowała około 4 mln USD, a kolejne 20 mln USD zamierza wydać do 2004 roku. W planach ma dalsze zwiększanie powierzchni biurowej, a także podpisanie umów franchisingowych z podmiotami z innych miast w Polsce.

W lipcu 2001 roku Regus, spółka wynajmująca biura z kompleksową obsługą, zainauguruje działalność swojego czwartego centrum biurowego w Warszawie. Nowe centrum o powierzchni 1,2 tys. mkw. zostanie otwarte na terenie Wiśniowego Business Parku.

Biura do wynajęcia

Spółka Regus ma na terenie Warszawy trzy działające centra biurowe: w Sheraton Plaza, Atrium Centre oraz w Warszawskim Centrum Finansowym. Łącznie z nową lokalizacją w Wiśniowym Business Parku, Regus dysponuje już 6,8 tys. powierzchni biurowej w Warszawie.

— Powierzchnię na nasze biura wynajmujemy od właścicieli nowoczesnych biurowców, jakie powstają w centrach miejskich. Każde nasze centrum oferuje dostępne od zaraz, w pełni wyposażone i umeblowane biura na elastycznych warunkach, na okresy — zależnie od potrzeb — kilkudniowe, tygodniowe, miesięczne itd. Wynajęte od nas biuro stanowi ofertę pod klucz, gdyż dla wszystkich klientów dostępny jest pełny wachlarz urządzeń i usług potrzebnych do prowadzenia biznesu: wielojęzyczny personel pomocniczy; wyposażone pokoje do spotkań, odpowiednie do przeprowadzenia rozmów, zebrań zarządu, szkoleń i konferencji, a także recepcje, kawiarenki internetowe, kuchnie — wyjaśnia Rob Kuijpers, dyrektor generalny Regus.

Regus najczęściej podpisuje z firmami umowy wynajęcia biura na okres do 7 miesięcy.

Sprzedana powierzchnia

Centrum w Wiśniowym Business Parku zaoferuje ponad 170 stanowisk pracy. Richard Hazell, dyrektor ds. sprzedaży Regus, twierdzi, że minimalny koszt wynajęcia biura dla jednej osoby na jeden dzień wynosi 36 USD (około 144 zł).

Przy takim założeniu spółka Regus, tylko za jednodniowe wynajęcie wszystkich stanowisk pracy, otrzymać może co najmniej 6,1 tys. USD, czyli około 24 tys. zł.

Spółka nie ujawniła, jaki dokładnie poniosła koszt, tworząc swoje nowe centrum biurowe. Rob Kuijpers stwierdził jednak, że średni koszt takiego przedsięwzięcia to 1 mln USD (około 4 mln zł).

— Nasze centra stanowią atrakcyjną ofertę zwłaszcza dla zagranicznych firm, które rozpoczynają działalność w Polsce. W naszych obiektach w Warszawie ulokowały się takie spółki, jak Fiat, Sony czy IBM. Wśród wynajmujących 20-25 proc. to polskie firmy. Centrum Regus w Wiśniowym Business Parku już teraz cieszy się ogromnym zainteresowaniem — umowy podpisaliśmy na mniej więcej 50 proc. powierzchni. W tym samym budynku zarządzamy powierzchnią biurową o wielkości 2,7 tys. mkw. na rzecz firmy Energis, zajmującej się dostarczaniem rozwiązań telekomunikacyjnych — wyjaśnia Richard Hazell.

Wchodzą w franchising

W 2004 r. Regus chce operować w Warszawie powierzchnią biurową o wielkości co najmniej 20 tys. mkw. Zarząd spółki zapowiedział, że w ciągu trzech lat zamierza zainwestować w Polsce 20 mln USD, czyli około 80 mln zł.

— Aby rozszerzyć naszą działalność w Polsce, zdecydowaliśmy się wprowadzić tu także projekty partnerskie. Zamierzamy podpisać umowy franchisingu z odpowiednimi podmiotami, które prowadzić będą działalność pod naszym szyldem w innych miastach Polski. Myślimy o takim wkroczeniu m.in. do Katowic, Łodzi, Poznania czy Krakowa — mówi Rob Kuijpers.