"Reklama Enei wprowadza w błąd"

DI, WirtualneMedia.pl
opublikowano: 2010-07-28 11:29

Layouty promujące firmę Enea pod hasłami „Potęga wiatru. Siła wody. Czysta energia. Czysty biznes” wprowadzały odbiorców w błąd – uznała Komisja Etyki Reklamy, która przypomina, że w rzeczywistości przedsiębiorstwo pozyskuje ponad 90 proc. energii z węgla.

Sprawę opisują WirtualneMedia.pl. Portal przypomina, że według informacji z serwisu internetowego firmy, tylko 5 proc. dostarczanej przez nią energii zapewniają nośniki odnawialne (z czego 1 proc. – wiatraki), natomiast aż 92 proc. – węgiel kamienny i brunatny, którego spalanie wiąże się z zanieczyszczaniem środowiska.

Komisja Etyki Reklamy stwierdziła, że reklama wprowadzała odbiorców w błąd, m.in. w zakresie ochrony środowiska oraz łamania w ten sposób zasad uczciwej konkurencji, ponieważ zawierała informację, że firma dostarcza czystą energię wyłącznie przy wykorzystaniu natury..