Rekomendacje podnoszą sprzedaż

Marta Bellon
opublikowano: 2012-04-03 00:00

Ponad połowa internautów często poleca znajomym produkty i usługi.

Miliony internautów korzystają z mediów społecznościowych, które stają się nie tylko narzędziem komunikacji, ale też platformą, którą firmy mogą wykorzystać do promocji marki czy produktów. I skrzętnie z tego korzystają. Najnowsze badania badania agencji Think Kong i serwisu badawczego StudentsWatch.pl przynoszą jeszcze jedną dobrą wiadomość dla przedsiębiorców. Okazuje się, że większość internautów traktuje media społecznościowe jako platformę rekomendacjiproduktów i usług, z których sami korzystają. 64 proc. badanych przyznaje, że często poleca je swoim znajomym.

Jak wynika z badania Think Kong i StudentsWatch. pl, polecanie przez internautów produktów i usług może przekładać się na sprzedaż. Prawie 75 proc. respondentów przyznaje bowiem, że przywiązuje dużą wagę do opinii wyrażanych przez innych użytkowników na temat danych produktów i usług. Co czwarty internauta deklaruje zaś, że nie przywiązuje wagi do opinii innych użytkowników sieci. Co więcej — 79 proc. polskich internautów uważa serwisy społecznościowe za doskonałe miejsce do promowania towarów.

Badanie zrealizowano w styczniu 2012 r. na losowo dobranej próbie 1880 użytkowników internetu w wieku powyżej 16 lat.