MARIUSZ GOLEC, prezes Wieltona:
To powoduje, że jesteśmy europejskim liderem, przed Niemcami i Hiszpanią. Dynamiczny rozwój rynku transportowego w ostatnich latach przekłada się na wyniki Grupy Wielton. W I kwartale 2016 r. osiągnęliśmy rekordowe przychody ze sprzedaży — 175 mln zł, co stanowi wzrost aż o 26,8 proc. rok do roku. Zysk operacyjny Grupy wyniósł 14,3 mln zł, co przełożyło się na wzrost marży EBIT do 8,1 proc. wobec 2,6 proc. w analogicznym okresie roku 2016. Skonsolidowany zysk netto sięgnął 10 mln zł wobec 2,9 mln zł w pierwszym kwartale 2015 r.
Rekordowe wyniki są pochodną wzrostu wolumenu sprzedaży na rynku krajowym, przy jednoczesnym wzroście udziału sprzedaży zagranicznej. Wieltonw I kwartale rósł szybciej niż rynek. Odnotowaliśmy ponad 38-procentowy wzrost rejestracji nowych przyczep i naczep w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (cały rynek — 37,1 proc.).
W osiąganiu lepszych wyników pomaga spółce dynamiczny wzrost sprzedaży samochodów ciężarowych w Unii Europejskiej. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA), w ubiegłym roku liczba rejestracji dużych ciężarówek (o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej
16 ton) wzrosła o ponad 19 proc. W pierwszym kwartale tego roku było podobnie — 18-procentowy wzrost sprzedaży ciągników siodłowych ponownie napędził sprzedaż w sektorze przyczep i naczep. Choć Wielton działa obecnie na 35 rynkach całego świata, głównymi odbiorcami pozostają kraje Wspólnoty. Kluczowymi kierunkami rozwoju spółki w najbliższych latach będą Polska, Francja, Włochy i Niemcy.