Renault Espace 2.2 dCi: udany drogi van

Krzysztof Kluska
12-10-2001, 00:00

Renault Espace 2.2 dCi: udany drogi van

Samochody typu van zyskują na popularności. Koncern Renault jako jeden z pierwszych w Europie rozpoczął seryjną produkcję aut tego typu. Francuski van nazwany przez producentów Espace, czyli przestrzeń, spełnia wszystkie wymogi swojej klasy i oferuje podróżnym naprawdę dużo wolnego miejsca.

Mały autobus

Na pierwszy rzut oka Espace sprawia wrażenie bardzo dużego samochodu. Francuscy konstruktorzy postarali się jednak żeby widoczność w samochodzie była bardzo dobra. Auto wyposażono nawet w 3 uchylne okna dachowe. Atutem Espace jest możliwość zamontowania w miejscu bagażnika dwóch dodatkowych foteli. Może nim wtedy podróżować 7 osób. Oczywiście przestrzeń na bagaże nie pozostaje wtedy zbyt duża. Sama sylwetka samochodu jest klasyczna — przód zaokrąglony z kształtnymi reflektorami i światłami przeciwmgielnymi w spojlerze. Tył typowy dla aut tej klasy. Prosta pionowa klapa bagażnika wyposażona jest dodatkowo w otwieraną tylną szybę.

Duże wymiary samochodu przekładają się na przestronność wnętrza. Można tam naprawdę zmieścić całą rodzinę, zaopatrzoną nawet w sporą ilość bagaży.

Centralnie umieszczona deska rozdzielcza Espace jest niestety elektroniczna. Obok niej na wprost kierownicy umieszczono też elektroniczny wskaźnik obrotów. Kierowca ma po lewej stronie panel sterowania klimatyzacją. Tylko przednie szyby opuszczają się elektrycznie.

Sprawny diesel

Silnik Diesla zamontowany w Renault Espace wydaje się optymalną jednostką dla tego samochodu. Jednostka o pojemności 2.2 l, dysponująca mocą 130 KM, spisuje się całkiem dobrze. Najwyższy moment obrotowy 290 Nm uzyskiwany jest już od 1800 obrotów na minutę.

Nowy Espace może nie ma osiągów sportowego auta, ale przyspieszenie od 0 do 100 w nieco ponad 12 sekund i prędkość maksymalna ponad 180 km/h są dla auta tej klasy wystarczające.

Espace prowadzi się całkiem przyjemnie i kierowca czuje się w nim bezpiecznie. W trasie samochód bardzo dobrze sprawuje się przy prędkościach rzędu 140-150 km/h. Trzeba jednak uważać na zakrętach, bo może uciekać na boki.

Niestety, wszystkie te zalety bledną w zestawieniu z ceną samochodu. 144 tys. zł to naprawdę sporo, a inne auta z tego segmentu można kupić za mniejsze pieniądze.

Krzysztof kluska

k.kluska@pb.pl % (22)6116274

Liczba dealerów

- 133

Liczba serwisów

- 125

Dodatkowe usługi

— Obsługę kredytową oraz leasingową prowadzi firma Renault Credit Polska

— Firma poleca Allianz jako stałe towarzystwo ubezpieczeniowe współpracujące z dealerami.

Bonusy

- Obecnie na Renault Espace jest upust cenowy wysokości 6,6 tys. zł

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Krzysztof Kluska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Renault Espace 2.2 dCi: udany drogi van