Po niemal dziewięciu latach od startu w Londynie z usługą wymiany walut liczba klientów Revoluta — oferującego m.in. aplikację mobilną i powiązaną z nią kartę płatniczą — przekroczyła na świecie 52,5 mln. W 2024 r. Revolut był najczęściej pobieraną aplikacją w kategorii finanse w 19 krajach (1. miejsce), a w 26 krajach w Europie uplasował się w top 3.
Saldo, które zgromadzili na rachunkach klienci, w ciągu roku zwiększyło się o 66 proc. — do 38 mld USD na koniec 2024 r. Przychody grupy wzrosły niemal o trzy czwarte — do 4 mld USD, a zysk netto sięgnął 1 mld USD.
— Rok 2024 był w Revolucie przełomowy. Pozyskaliśmy globalnie blisko 15 mln klientów, którzy korzystali z większej liczby usług i produktów zarówno indywidualnych, jak też biznesowych, co zaowocowało rekordowym przychodem i zyskiem. Zmierzamy w kierunku 100 mln aktywnych klientów dziennie w 100 krajach dzięki wzrostowi w Wielkiej Brytanii, Europie i na nowych rynkach — mówi Nik Storoński, CEO i współzałożyciel Revoluta.
W 2025 r. Revolut zamierza kontynuować ekspansję — priorytetem jest formalne uruchomienie działalności banku Revolut w Wielkiej Brytanii, a także rozruch banku Revolut w Meksyku. Fintech planuje także m.in. uzyskać 10 licencji na świecie i rozwijać biznes po niedawnym wejściu na nowe rynki, m.in. Brazylii.
Jeszcze poza podium
Revolut, który oficjalnie wystartował w Polsce w marcu 2018 r., od końca 2022 r. działał w kraju nad Wisłą jako bank zarejestrowany na Litwie i korzystający z tzw. paszportu europejskiego, dzięki czemu może świadczyć usługi bez konieczności otwierania oddziału. Pod względem liczby klientów — obecnie ma ich 4,5 mln — Polska jest czwartym pod względem wielkości rynkiem grupy Revolut (po Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii) i jest na dobrej drodze, by do końca roku zwiększyć ich liczbę do 5 mln.
W 2024 r. do Revoluta w Polsce dołączyło ponad 1 mln klientów indywidualnych, liczba klientów firmowych wzrosła o ponad połowę, a liczba osób inwestujących z jego pomocą podwoiła się w skali roku do 412 tys. W 2024 r. klienci zrealizowali w Polsce 525 mln transakcji, płacąc zarówno kartami fizycznymi, jak też wirtualnymi (odpowiadały za jedną czwartą wszystkich transakcji).
Polscy użytkownicy Revoluta w coraz większym stopniu wykorzystują aplikację jako centrum rodzinnych finansów. Liczba klientów korzystających z kont wspólnych wzrosła w skali roku o 146 proc., a liczba młodych klientów niemal o trzy czwarte, co wskazuje na popularność aplikacji, konta i karty Revolut wśród dzieci i nastolatków.
Revolut Bank UAB oferuje w Polsce m.in. kredyty konsumenckie, kredyty konsolidacyjne, karty kredytowe i kredyty ratalne w karcie kredytowej. W 2024 r. liczba klientów korzystających z usług kredytowych wzrosła w skali roku o jedną trzecią, a wartość portfela kredytów o 70 proc. Klienci banku zgromadzili na depozytach 1,22 mld GBP, tj. o 56 proc. więcej (środki są przechowywane w Revolut Bank UAB i objęte gwarancjami belgijskimi). Wartość środków na kontach oszczędnościowych (przechowywanych w banku partnerskim Aion i objętych gwarancjami belgijskimi) wzrosła niemal o 120 proc.
Bank pierwszego wyboru
Revolut, który w ubiegłym roku udostępnił płatności Blikiem, w tym planuje kolejne partnerstwa i premiery produktów z obszaru codziennych finansów. Będą to m.in. program lojalnościowy (system korzyści RevPoints) i usługi komunikacji miejskiej (transport publiczny).
— Będziemy rozszerzać nasze portfolio o klasyczne produkty bankowe, jak np. kredyty hipoteczne, zaawansowane funkcje bezpieczeństwa — jak In-app calls, długoterminowe niskokosztowe produkty inwestycyjne — jak europejskie plany inwestycyjne, globalne usługi łączności — jak karty eSIM czy benefity związane ze stylem życia — jak program korzyści RevPoints. Chcemy też poszerzać zakres usług codziennych — od płatności Blikiem po transport publiczny. Chcemy być dla klientów bankiem pierwszego wyboru z pomocą lokalnych oddziałów Revolut Banku w Europie, także w Polsce — mówi Tomasz Jarczyk, head of credit Poland and Europe North at Revolut.
