Rodaku, stać cię!

Rozmawiał Emil Górecki
opublikowano: 07-11-2014, 00:00

Rozmowa z dyrektorem zarządzającym polskiego Sotheby's

TRZY PYTANIA DO ARKADIUSZA WOJCIECHOWSKIEGO, DYREKTORA ZARZĄDZAJĄCEGO POLSKIEGO SOTHEBY’S INTERNATIONAL REALTY

Arkadiusz Wojciechowski
Marek Wiśniewski

 

1 Ile muszę mieć pieniędzy, żeby skorzystać z usług Sotheby’s?

Sotheby’s kojarzy się z zamkami i rezydencjami na polach golfowych, ale w rzeczywistości nasza oferta jest skierowana do znacznie szerszego grona. Kwoty, które można z nami zainwestować, zaczynają się od około 100 tys. EUR (420 tys. zł). Polaków stać na inwestycje nie tylko na naszym rynku. Po kryzysie 2008 r. apartament z widokiem na Bałtyk w Kołobrzegu kosztuje tyle samo co z widokiem na Morze Śródziemne w Alicante.

2 Czy platforma Sotheby’s przyciągnie obcokrajowców do kupowania w Polsce?

Chcemy pokazać Polskę światu. Dziś nabywcy z zagranicy chcą mieć apartament w Krakowie, bo tylko to miejsce znają, ale przecież na tym Polska się nie kończy. W private bankingu Noble Banku pomagaliśmy zagranicznemu klientowi przy zakupie zdewastowanych kamienic w Katowicach czy Łodzi. Potencjał mają nadmorskie kurorty, jak Jurata czy Sopot, Mazury, często zniszczone zamki i pałace rozsiane po całym kraju, a nadające się na rezydencje.

3 W grupie Leszka Czarneckiego jest Lion’s House, który walczy o ten sam kawałek rynku co wy. Co macie z brandu Sotheby’s, za który trzeba sporo płacić?

Biznesy w naszej grupie często ze sobą konkurują. Światowa marka pozwoli nam rozszerzyć docelową grupę klientów. Są takie nieruchomości, jak apartamenty Angel Wawel: nie tylko cena ogranicza liczbę potencjalnych chętnych, ale też metraż, polichromie czy kaplica. To inwestycja dla zamożnego ekscentryka, który liczy się z tym, że jego nazwiska nie da się utrzymać w tajemnicy. Generalnie jednak pieniądze lubią ciszę. Zdecydowana większość klientów żąda anonimowości i wie, że w Sotheby’s ma ją zapewnioną.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Rozmawiał Emil Górecki

Polecane