Czytasz dzięki

Rolls-Royce stworzył apkę

Na początek pytanie: ile samochodów marki Rolls-Royce spotkaliście ostatnio na drodze?

Odpowiedź zawsze będzie taka sama — niewiele, o ile w ogóle. Statystyki nie oszukasz. Z rolls-royce’ami jest dziś trochę tak, jak z fiatami 126p, czyli jest ich naprawdę niewiele. Z tą różnicą, że właściciele maluchów raczej nie tworzą ekskluzywnej grupy, choć pewnie mają swoje fora i strony internetowe, wspominające motoryzację z czasów PRL. Właściciele rolls-royce’ów też już mają coś w tym stylu, jednak w zdecydowanie innej formie.

Rolls-Royce ma za sobą rekordowy rok, w którym dostarczył klientom 5152
samochody, co oznacza skok sprzedaży o 25 proc. Auta trafiły do 50 krajów, ale
mimo wzrostu marka pozostaje ekskluzywna, a grupa kupujących jest wąską elitą.
Zobacz więcej

REKORDOWY ROK:

Rolls-Royce ma za sobą rekordowy rok, w którym dostarczył klientom 5152 samochody, co oznacza skok sprzedaży o 25 proc. Auta trafiły do 50 krajów, ale mimo wzrostu marka pozostaje ekskluzywna, a grupa kupujących jest wąską elitą. fot.Rolls-Royce

Poznajcie Whispers, czyli aplikację, którą Rolls-Royce określa jako przedłużenie brytyjskiej marki w przestrzeni cyfrowej. To trochę taki portal społecznościowy, komunikator i jednocześnie internetowy market z produktami i usługami skrojonymi dla najbogatszych ludzi na świecie. Trzeba jednak szybko ostudzić zapał tych, którzy już planowali się rejestrować. Konieczne jest posiadanie nowego rolls-royce’a.

— To wielka przyjemność móc zaprezentować światu aplikację o nazwie Whispers — innowacyjny, cyfrowy dom marki Rolls-Royce, który narodził się ponad dwa lata temu. Whispers oferuje nowe doświadczenia, rzadkie i pożądane produkty, tajemnicze skarby oraz przedpremiery rolls-royce’a dostarczane bezpośrednio do smartfonów naszej globalnej społeczności — mówi Torsten Müller-Ötvös, prezes Rolls-Royce Motor Cars.

Tak, dobrze przeczytaliście. Whispers powstał dwa lata temu i został pokazany grupie wybranych klientów. Pomysł spotkał się z ciepłym przyjęciem, więc koncern rozwijał produkt już we współpracy z użytkownikami. Teraz przyszedł czas na szersze wdrożenie aplikacji. Trafiła do właścicieli luksusowych aut w Wielkiej Brytanii, kontynentalnej Europie, USA i na Bliskim Wschodzie. Rolls-Royce chwali się, że w bazie swoich klientów ma przedsiębiorców, głowy państw, monarchów, twórców, wizjonerów i gwiazdy showbiznesu. Producent wpadł na pomysł, że może zarabiać nie tylko na dostarczaniu im wymuskanych środków lokomocji, ale także na stworzeniu platformy komunikacji i nawiązywania relacji. Zapewnia, że aplikacja gwarantuje poufność, bezpieczeństwo i jest najbardziej ekskluzywnym klubem świata.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

W takich klubach nie tylko się konsumuje, ale także nawiązuje kontakty biznesowe i korzysta z rekomendacji. Trzeba przecież wiedzieć, w którym hotelu warto się zatrzymać lub w jakiej restauracji zjeść kolację. Pewne potrzeby są niezależne od grubości portfela. Lubimy polegać na opiniach innych. Przejdźmy do konkretów. Whispers jest nie tylko komunikatorem elity, ale także platformą, za pomocą której można kupować i zamawiać rzeczy trudno dostępne w sklepie za rogiem. Właściciel rolls-royce’a może uzyskać dostęp do ekspertów, którzy pomogą wybudować prywatny tor wyścigowy, kupić spersonalizowaną wersję gry Monopol z własnymi nieruchomościami albo zamówić prywatny występ Filharmonii Nowojorskiej. Wycieczki po różnych zakątkach świata pomijamy. To dziś oferta na wyciągnięcie ręki także w innych źródłach.

„Whispers zapewnia klientom Rolls-Royce’a dostęp do doświadczeń zmieniających sposób postrzegania świata, czasem inspirujących,czasem będących czystą rozrywką. Od wejścia na backstage podczas rozdania nagród Grammy przez miejsca w pierwszych rzędach na tygodniach mody, przejścia po czerwonym oscarowym dywanie, przedpremierowe oglądanie dzieł podczas Art Basel po spotkania z artystami na festiwalu Coachella, tenisistami na Wimbledonie czy sportowcami na olimpiadzie” — czytamy w komunikacie.

To jednak nie wszystko, bo nie obyło się też bez sensacyjnych doniesień i wpadki. Religion News Service (RNS) dotarł ostatnio do zrzutów ekranowych, które pokazują, że Whispers oferuje nawet godzinną prywatną audiencję i mszę z papieżem, po której następuje ekskluzywna wycieczka po Watykanie. Papież ma sprawować sakrament własnymi rękoma. Koszt całej podróży wynosi co najmniej 120 tys. GBP, ale wymagana jest również darowizna dla Kościoła w wysokości minimum 100 tys. EUR. Rzecznik Rolls- Royce’a powiedział RNS, że oferta nie jest obsługiwana przez firmę, raczej przez podmiot zewnętrzny, w tym przypadku Italian Luxury Living.

Ponoć nikt jeszcze nie zarezerwował wycieczki do papieża, co więcej — biuro prasowe Watykanu przekazało, że nie było świadome pojawienia się takiej oferty. Nie pasuje ona zresztą do stylu bycia Franciszka, który znany jest z negatywnego stosunku do luksusowego życia i manifestuje swoje poglądy choćby poprzez rezygnację z jeżdżenia drogimi samochodami. Poza tym zwykłym i niezwykłym śmiertelnikom warto przypomnieć, że modlitwa w domowym zaciszu nic nie kosztuje.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane