Chodzi o artykuły FMCG (dobra szybkozbywalne, głównie żywność i napoje), które producenci dostarczają na zamówienie konkretnych sieci handlowych. Marki własne odpowiadają już za 19,8 proc. sprzedaży FMCG w Polsce, na co wpływa przede wszystkim polityka asortymentowa dyskontów. Najpopularniejsze i najczęściej kupowane produkty tego typu to nabiałowe marki własne dwóch największych sieci — Mleczna Dolina (Biedronka) i Pilos (Lidl).
— Polacy zaczęli doceniać jakość marek własnych. Już 44 proc. z nich deklaruje, że wybiera więcej takich produktów. Siedem lat temu twierdziła tak zaledwie jedna trzecia. Taka zmiana wynika m.in. z tego, że marki własne podążają za tymi samymi trendami co produkty markowe, np. za trendem „premiumizacji” — wysoka jakość unikalnych i ekskluzywnych produktów w przystępnej cenie to jeden z obserwowanych kierunków — mówi Piotr Murawski, client specialist w Nielsen Connect.