Czytasz dzięki

Rośnie apetyt na marki własne

opublikowano: 06-02-2020, 22:00

Według najświeższych danych Nielsena wartość sprzedaży marek własnych w Polsce w 2019 r. wyniosła 32,1 mld zł, czyli o 4,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

Chodzi o artykuły FMCG (dobra szybkozbywalne, głównie żywność i napoje), które producenci dostarczają na zamówienie konkretnych sieci handlowych. Marki własne odpowiadają już za 19,8 proc. sprzedaży FMCG w Polsce, na co wpływa przede wszystkim polityka asortymentowa dyskontów. Najpopularniejsze i najczęściej kupowane produkty tego typu to nabiałowe marki własne dwóch największych sieci — Mleczna Dolina (Biedronka) i Pilos (Lidl).

— Polacy zaczęli doceniać jakość marek własnych. Już 44 proc. z nich deklaruje, że wybiera więcej takich produktów. Siedem lat temu twierdziła tak zaledwie jedna trzecia. Taka zmiana wynika m.in. z tego, że marki własne podążają za tymi samymi trendami co produkty markowe, np. za trendem „premiumizacji” — wysoka jakość unikalnych i ekskluzywnych produktów w przystępnej cenie to jeden z obserwowanych kierunków — mówi Piotr Murawski, client specialist w Nielsen Connect.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy