Rośnie morale brytyjskich konsumentów

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 19-03-2021, 07:59

Uruchomienie na szeroką skalę programu szczepień przeciw Covid-19 poprawiło znacząco nastroje panujące wśród brytyjskich konsumentów. Obrazujący je wskaźnik wspiął się na najwyższy poziom od roku, donosi Reuters.

Alex Lentati / Zuma Press / Forum

Opracowywany przez GfK indeks nadal jednak utrzymuje się „pod kreską”. W oszacowaniu na marzec 2021 r. wskaźnik wzmocnił się do -16 pkt z -23 pkt w lutym. Nadal też tkwi poniżej długoterminowej średniej kształtującej się na poziomie -9 pkt. Odczyt okazał się jednak lepszy niż wynosiła mediana prognoz ekonomistów (-20 pkt).

Według GfK, oczekiwania gospodarstw domowych dotyczące perspektyw gospodarczych i finansów osobistych szybko się poprawiły w tym miesiącu, przy czym te ostatnie osiągnęły najwyższy od trzech lat poziom.

Wdrażany program szczepień daje nadzieję na mocne odbicie w gospodarce, choć wynik PKB za pierwszy kwartał ma być jednak jeszcze ujemny.

Większość ekonomistów spodziewa się, że gospodarka skurczy się o 2 proc. w okresie styczeń-marzec 2021 r. To jednak o połowę mniej niż zakładała prognoza Banku Anglii z zeszłego miesiąca.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane