Rośnie rynek opon

Marcin Bołtryk
24-07-2003, 00:00

Rynek opon do samochodów osobowych i dostawczych osiągnął w Polsce w I półroczu 2003 najlepszy wynik w historii — sprzedano 3,7 mln sztuk. Jest to o ponad 16 proc. więcej niż w pierwszych sześciu miesiącach 2002 r. 15-proc. wzrost sprzedaży nowych samochodów osobowych i jednoczesny duży spadek importu samochodów używanych wpłynęły negatywnie na sprzedaż opon na polskim rynku. Według danych za 2002 r., co piąty samochód w Polsce ma opony z bieżnikiem poniżej 3 mm i nie powinien być dopuszczony do ruchu. W I półroczu 2003 tradycyjnie największy przyrost wystąpił na rynku opon o najwyższych indeksach prędkości W, Y, Z (do 270km/h i powyżej), gdzie sprzedano dwa razy więcej opon niż w roku ubiegłym. W segmencie opon High Performance o indeksach powyżej 210 km/h dynamika wzrostu znaczenie przekracza 20 proc., co wynika z postępującej zmiany struktury parku samochodowego. Rozwija się segment opon do aut z napędem 4x4, gdzie w stosunku do I półrocza roku 2002 wzrost sprzedaży przekroczył 50 proc. Największy segment, który stanowią opony letnie z indeksem prędkości T (do 190 km/h), wykazuje dynamikę wzrostu powyżej 7 proc. Stałą, kilkunastoprocentową tendencję wzrostową ma też segment opon do małych samochodów dostawczych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Rośnie rynek opon