Rośnie sprzedaż autobusów

GAS/Samar
opublikowano: 18-05-2006, 00:00

W pierwszym kwartale 2006 r. producenci sprzedali w naszym kraju 247 autobusów, co oznacza wzrost o blisko 20 proc. w porównaniu tym samym okresem roku ubiegłego. Największy udział w sprzedaży zyskał Autosan (30 proc.), który sprzedał w tym okresie 74 pojazdy. Na kolejnych miejscach znalazł się Jelcz, którego wynik to 34 pojazdy (13,8 proc.), i Solbus, który sprzedał o dwa autobusy mniej (13 proc.). Ponad 10-proc. udział w rynku uzyskała firma Kapena-Irisbus ze sprzedażą 26 pojazdów, a następnie EvoBus, który sprzedał 22 autobusy (blisko 9 proc.).

W pierwszym kwartale dobrze sprzedawały się autobusy we wszystkich kategoriach, oprócz pojazdów turystycznych. Przyczyn dobrej koniunktury firmy szukają w trzech czynnikach. Są to jesienne wybory samorządowe, wejście w życie od paździenika 2006 normy EURO 4 oraz napływ unijnych pieniędzy na zakup nowego taboru.

O ponad 25 proc. wzrósł także poziom eksportu autobusów produkowanych w naszym kraju. W pierwszym kwartale firmy sprzedały zagranicznym klientom 396 pojazdów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GAS/Samar

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Rośnie sprzedaż autobusów