Rwanda sponsoruje PSG i zaprasza turystów

ŁO
opublikowano: 06-12-2019, 18:58

Kraj doświadczony krwawą wojną domową w latach 90-tych, teraz próbuje przyciągnąć turystów. Pomóc mają piłkarze.

Kylian Mbappe, Angel Di Maria i Neymar wkrótce dostaną bilety lotnicze do Rwandy. Najlepszy francuski klub piłkarski Paris Saint-Germain podpisał umowę sponsorską z afrykańskim krajem. Taki ruch ma pobudzić turystykę i skusić miliony fanów na filiżankę tamtejszej kawy.  

Wyświetl galerię [1/2]

One&Only Nyungwe House

ARC

- Oznakowanie „Visit Rwanda” będzie wyświetlane na stadionie Parc des Princes, na rękawach kobiecej drużyny PSG i na tylnej części strojów treningowych - informuje agencja Bloomberg.  

Anglojęzyczna rwandyjska gazeta „The New Times” precyzuje, że w ramach trzyletniej umowy promowana ma być lokalna moda, design, sztuka i kultura oraz takie produkty, jak kawa i herbata. Napoje sprzedawane będą w czasie meczów na stadionie, który może pomieścić 48 tys. kibiców. PSG wesprze ponadto rozwój piłki nożnej w Rwandzie, szczególnie poprzez program mentorski dla młodych talentów i trenerów.  

- Największymi beneficjentami partnerstwa są producenci herbaty i kawy, ponieważ oczekuje się, że konsumpcja ich produktów na stadionie przyczyni się do dalszego wzrostu popytu na rynku europejskim - komentuje dziennik.  

PSG podkreśla, że jest to umowa typu „win-win” i zaprasza świat do udziału w „inspirującej transformacji tego kraju”. Piłkarze pierwszego zespołu mają udać się w podróż do Rwandy, a materiały z tej wyprawy będą udostępnianie w mediach społecznościowych. Klub chwali się, że ma ponad 70 mln fanów na całym świecie.  

Paryski zespół triumfował w Ligue 1 w sześciu z ostatnich siedmiu sezonów. W sumie zdobył w swojej historii osiem tytułów, więcej mają tylko AS Saint-Etienne i Olympique de Marseille. Od 2011 roku jest własnością Kataru, który przejął go poprzez kontrolowaną przez państwo organizację Qatar Sports Investments. Dzięki tej transakcji PSG stało się najbogatszym francuskim klubem i należy do światowej czołówki.  

Rwanda nie jest nowicjuszem w piłkarskim marketingu. Ma już w swoim portfolio jeden kontrakt z topową drużyną piłkarską. W zeszłym roku Rada Rozwoju Rwandy zawarła podobną umowę z Arsenalem Londyn, jednym z najbardziej znanych klubów grających w Premier League.  

Turystyka jest jednym z najszybciej rosnących sektorów rwandyjskiej gospodarki. Zatrudnia bezpośrednio 142 tys. osób, choć dwa lata temu zapewniała utrzymanie 90 tys. mieszkańców. W zeszłym roku kraj odwiedziło 1,7 mln turystów.  

Rwanda ciągle podnosi się po wojnie domowej z początku lat 90-tych, która była eskalacją napięć pomiędzy plemionami Hutu i Tutsi. W wyniku masakry osób pochodzenia Tutsi dokonanej przez ekstremistów Hutu zginęło od 800 tys. do nawet 1 mln osób.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy