Czytasz dzięki

Rwanda sponsoruje PSG i zaprasza turystów

ŁO
opublikowano: 06-12-2019, 18:58

Kraj doświadczony krwawą wojną domową w latach 90-tych, teraz próbuje przyciągnąć turystów. Pomóc mają piłkarze.

Kylian Mbappe, Angel Di Maria i Neymar wkrótce dostaną bilety lotnicze do Rwandy. Najlepszy francuski klub piłkarski Paris Saint-Germain podpisał umowę sponsorską z afrykańskim krajem. Taki ruch ma pobudzić turystykę i skusić miliony fanów na filiżankę tamtejszej kawy.  

Wyświetl galerię [1/2]

One&Only Nyungwe House

ARC

- Oznakowanie „Visit Rwanda” będzie wyświetlane na stadionie Parc des Princes, na rękawach kobiecej drużyny PSG i na tylnej części strojów treningowych - informuje agencja Bloomberg.  

Anglojęzyczna rwandyjska gazeta „The New Times” precyzuje, że w ramach trzyletniej umowy promowana ma być lokalna moda, design, sztuka i kultura oraz takie produkty, jak kawa i herbata. Napoje sprzedawane będą w czasie meczów na stadionie, który może pomieścić 48 tys. kibiców. PSG wesprze ponadto rozwój piłki nożnej w Rwandzie, szczególnie poprzez program mentorski dla młodych talentów i trenerów.  

- Największymi beneficjentami partnerstwa są producenci herbaty i kawy, ponieważ oczekuje się, że konsumpcja ich produktów na stadionie przyczyni się do dalszego wzrostu popytu na rynku europejskim - komentuje dziennik.  

PSG podkreśla, że jest to umowa typu „win-win” i zaprasza świat do udziału w „inspirującej transformacji tego kraju”. Piłkarze pierwszego zespołu mają udać się w podróż do Rwandy, a materiały z tej wyprawy będą udostępnianie w mediach społecznościowych. Klub chwali się, że ma ponad 70 mln fanów na całym świecie.  

Paryski zespół triumfował w Ligue 1 w sześciu z ostatnich siedmiu sezonów. W sumie zdobył w swojej historii osiem tytułów, więcej mają tylko AS Saint-Etienne i Olympique de Marseille. Od 2011 roku jest własnością Kataru, który przejął go poprzez kontrolowaną przez państwo organizację Qatar Sports Investments. Dzięki tej transakcji PSG stało się najbogatszym francuskim klubem i należy do światowej czołówki.  

Rwanda nie jest nowicjuszem w piłkarskim marketingu. Ma już w swoim portfolio jeden kontrakt z topową drużyną piłkarską. W zeszłym roku Rada Rozwoju Rwandy zawarła podobną umowę z Arsenalem Londyn, jednym z najbardziej znanych klubów grających w Premier League.  

Turystyka jest jednym z najszybciej rosnących sektorów rwandyjskiej gospodarki. Zatrudnia bezpośrednio 142 tys. osób, choć dwa lata temu zapewniała utrzymanie 90 tys. mieszkańców. W zeszłym roku kraj odwiedziło 1,7 mln turystów.  

Rwanda ciągle podnosi się po wojnie domowej z początku lat 90-tych, która była eskalacją napięć pomiędzy plemionami Hutu i Tutsi. W wyniku masakry osób pochodzenia Tutsi dokonanej przez ekstremistów Hutu zginęło od 800 tys. do nawet 1 mln osób.

Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
×
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane