Ryanair powróci do Modlina

Tani przewoźnik obiecuje uruchomienie bazy w porcie, który już dobrze zna.

Koniec żartów typu „najkrótszy kawał o lotnictwie: w Modlinie wystartował dreamliner”. Nowe lotnisko, które kosztowało blisko 400 mln zł, a od grudnia stało puste, znów zapełni się pasażerami. Wczoraj Ryanair, największa w Europie tania linia lotnicza, która ma rocznie 81 mln pasażerów, zapowiedział, że wraca tu od 30 września.

Z tej okazji sprzedaje 100 tys. biletów po promocyjnych cenach. Przewoźnik przeniesie do Modlina wszystkie obsługiwane trasy (26). Od sezonu letniego doda loty do hiszpańskiego Alicante i greckich Salonik, a także zwiększy częstotliwość lotów na trasach do Barcelony, Bolonii, Liverpoolu, Londynu, Mediolanu, Oslo, Paryża i Rzymu. — Wróciliśmy, bo Modlin jest najtańszy w okolicach stolicy i pasuje do naszego modelu.

W 2014 r. przewieziemy na to lotnisko 1,3 mln pasażerów. Z taką liczbą pasażerów Modlin stanie się jednym z większych portów w Polsce, w których operuje Ryanair. Nie mamy tu jeszcze bazy, ale to tylko dlatego, że brakuje nam samolotów. Złożyliśmy zamówienia na 175 maszyn. Będziemy dostawać je od końca 2014. W ciągu 12-18 miesięcy otworzymy w Modlinie bazę — zapowiada Michael Cawley, wiceprezes Ryanaira.

Dziś Ryanair ma bazy w Krakowie i Wrocławiu, lata do 11 lotnisk i oferuje 142 połączenia. W tym roku planuje przewieźć 6 mln pasażerów z Polski. Już w pierwszym kwartale tego roku Ryanair wysforował się na prowadzenie, bo przewiózł 1,22 mln pasażerów, podczas gdy LOT — 1,21 mln. Lotnisko w Modlinie negocjuje z kolejnymi tanimi liniami. Od 19 września będzie tu działać ILS (urządzenia ułatwiające lądowanie przy złej pogodzie).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Ryanair powróci do Modlina