
Wspierany przez koncerny Amazon i Ford Motor startup chce pozyskać nowych akcjonariuszy. Rivian wiąże to z wejściem na giełdę. Celuje w wycenę na poziomie przynajmniej 50 mld USD.
Na razie brakuje szczegółów potencjalnej oferty IPO oraz konkretnego harmonogramu. Agencyjne źródła donoszą jednak, że wstępny plan zakłada przeprowadzenie operacji już nawet we wrześniu. Oferta poprzedzona miałby być dostarczeniem na rynek pierwszych pojazdów elektrycznych. W czerwcu do klientów miałyby trafić pickup, zaś w sierpniu SUV. Oba samochody miałyby dysponować zasięgiem sięgającym około 480 km. Cenę pickupa szacuje się na 75 tys. USD zaś SUV’a o 2,5 tys. dolarów wyższą. Po nich do produkcji mają trafić mniejsze auta.
Spółka ma teoretycznie zapewnioną przyszłość, gdyż sam Amazon, największy detalista internetowy złożył w niej już w 2019 r. zamówienie na 100 tys. elektrycznych pojazdów dostawczych. Ich dostawy mają obejmować okres od końca 2021 r. do 2024 r.
Rivian pochwalił się, że od początku 2019 r. udało się mu pozyskać od inwestorów 8 mld USD, w tym ,w czasie ostatniej rundy finansowania w styczniu br., około 2,65 mld USD.