Rywale gonią Link4

GN
22-12-2009, 00:00

Pionier rynku polis sprzedawanych z pominięciem agenta jest w odwrocie. Liberty Direct, AXA i Aviva nacierają.

Pionier rynku polis sprzedawanych z pominięciem agenta jest w odwrocie. Liberty Direct, AXA i Aviva nacierają.

60,5 mln zł zebrało w ciągu trzech kwartałów Liberty Direct. To o 42 proc. więcej niż przed rokiem. Razem ze wzrostem sprzedaży puchnie zatrudnienie: od początku roku o 30 proc. — amerykański gigant zatrudnia już ponad 200 pracowników. W ciągu dwóch lat działalności pozyskał 100 tys. klientów.

— Z kwartału na kwartał mamy coraz wyższy przypis składki przy jednoczesnym utrzymywaniu kosztów pod ścisłą kontrolą. Tym samym umacniamy pozycję na rynku w segmencie direct — mówi Michał Kwieciński, dyrektor generalny Liberty Direct.

Liberty się umacnia, ale jest dopiero na czwartej pozycji na rynku polis sprzedawanych przez internet i telefon. AXA zebrała w ciągu trzech kwartałów 97 mln zł, notując dynamikę 169 proc., Aviva zebrała 63,5 mln zł. "Directowcy" z optymizmem patrzą w przyszłość.

— Udział kanału direct w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych na koniec czerwca 2009 r. przekroczył 5 proc., w porównaniu z 3,9 proc. w czerwcu 2008 r. Cały rynek AC/OC wykazał ujemną dynamikę w stosunku do poprzedniego roku, co oznacza, że wzrost sprzedaży poprzez kanał direct nastąpił kosztem kanału tradycyjnego. Sądzimy, że osiągniecie 10-procentowego udziału w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych do 2012 r. jest całkowicie realne — skomentował Ryszard Bociong, szef AXA Ubezpieczenia.

Bezdyskusyjnym liderem segmentu pozostaje pionier: Link 4, który zebrał 182 mln zł, jako jedyny notując spadek o blisko 7 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GN

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Rywale gonią Link4