Sąd po stronie wydawcy

KAJ
20-10-2009, 00:00

Infor Biznes wygrał proces w sprawie kopiowania treści ze strony internetowej wydawnictwa.

Infor Biznes wygrał proces w sprawie kopiowania treści ze strony internetowej wydawnictwa.

104 tys. zł plus odsetki musi zapłacić Inforowi Biznes biznesmen z Białegostoku, który kopiował zawartości serwisów Gazetaprawna.pl i Forsal.pl. Zdaniem sądu, Norbert Poliński, właściciel firmy Al Pari B. C., przez półtora roku nielegalnie wykorzystywał treści z internetowych stron wydawcy "Dziennika Gazety Prawnej".

— Naszym celem jest podwyższenie świadomości w zakresie respektowania praw autorskich. Chcielibyśmy, aby wypracowany został model biznesowy regulujący współpracę między właścicielami domen internetowych — skomentował wyrok Dariusz Piekarski, prezes Infor Biznes.

Wyrok (jeszcze nieprawomocny) ucieszył też innych wydawców.

— To nie jest tak, że portale należące do tradycyjnych wydawców udostępniają treści za darmo. One zarabiają, np. pb. pl odwiedza użytkownik czytający nie tylko tekst, ale i oglądający reklamy na portalu. Gdy ktoś kopiuje nasz tekst i zamieszcza go na swojej stronie, pozbawia nas możliwości zarabiania — uważa Arkadiusz Dawid, prezes Bonnier Business Polska, wydawcy "Pulsu Biznesu" i portalu pb.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAJ

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Sąd po stronie wydawcy