Samorządowcy nie wykorzystują potencjału Internetu

MBE
opublikowano: 24-03-2011, 15:35

Aż 45 proc. kandydatów na prezydentów miast w ostatnich wyborach samorządowych nie wykorzystywało Internetu do komunikowania się z wyborcami.

Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Instytutu Spraw Publicznych. Kandydaci, którzy oficjalnie prowadzili kampanię wyborczą w Internecie, bardzo rzadko odpowiadali także na zadawane im w sieci pytania dotyczące ich programów.
Ponad 70 proc. kandydatów na prezydentów miast miało podczas kampanii własne strony internetowe. Jednak zaledwie nieco ponad połowa opublikowała na nich swój adres e-mail, a 42 proc. zamieściło na stronach formularze kontaktowe.

Na tydzień przed wyborami kandydaci mieli 78 oficjalnych profili na Facebooku. Skontaktowanie się z nimi przez ten portal społecznościowy też jednak nie było łatwe. Jedynie 13 proc. pytań zadanych tą drogą doczekało się odpowiedzi
Na pytania przesłane pocztą elektroniczną odpowiedziało 38 proc. kandydatów, którzy udostępnili swój adres e-mail. Spośród kandydatów mających na swoich stronach formularze www odpowiedziało 28 proc.

Według Jana Zająca z Wydział Psychologii UW, eksperta Instytutu Spraw Publicznych, wyniki badania pokazują, że kandydaci nie wykorzystywali potencjału, jaki do komunikowania z wyborcami daje Internet.
- Stosunkowo niewielu kandydatów udostępniało możliwości kontaktu. Co więcej, spośród tych, którzy dawali taką możliwość, tylko niewielka część odpowiedziała na pytania od wyborców. Większość pytań pozostała niezauważona lub została zignorowana. W największym stopniu dotyczyło to profili na Facebooku, czyli kanału publicznego, gdzie pytanie mogło być dostrzeżone przez innych wyborców. Takie zachowania kandydatów mogły wynikać zarówno ze złej organizacji pracy w sztabie czy nieumiejętnego korzystania z narzędzi, jak i z lekceważenia pytań kierowanych internetowymi kanałami komunikacji i uznania, że nie mają one znaczenia dla wyników wyborów - komentuje Jan Zając.

Dane i wnioski pochodzą z raportu pod red. dr. Jana Zająca i dr. Dominika Batorskiego „Komunikacja internetowa w kampanii samorządowej 2010”. Badania składały się z 5 modułów, dotyczących m.in. analizy stron kandydatów, dostępności informacji o kandydatach w wyszukiwarkach, oraz wykorzystania przez kandydatów serwisu Facebook. Badania, na potrzeby raportu, zostały przeprowadzone w ramach Forum „Aktywny Obywatel” Programu Obywatel i Prawo V Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanego przez Instytut Spraw Publicznych.


None
None
Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MBE

Polecane