Sanofi bada opcje dla swojego biznesu wartego 30 mld USD

opublikowano: 21-11-2019, 20:27

Sanofi, jeden z gigantów rynku farmaceutycznego prowadzi dyskusje odnośnie przyszłości swojego działu zajmującego się zdrowiem konsumentów. Wartość tego biznesu szacowana jest na około 30 mld USD. Wybór opcji związany jest z planami nowego dyrektora generalnego, który chce zrestrukturyzować francuskiego producenta leków.

Źródła agencji Bloomberg informują, że na razie nie podjęto żadnych konkretnych decyzji, a firma prowadziła rozmowy z doradcami finansowymi, aby ocenić opinie akcjonariuszy w tej sprawie.

Sanofi
fot. Bloomberg

Paul Hudnson, nowy szef Sanofi zapowiedział, że 10 grudnia przedstawi zaktualizowaną strategię, po tym jak przeanalizuje wszystkie operacje prowadzone przez koncern.

Według spekulacji, w grę wchodzić mogą odnośnie działu ochrony zdrowia konsumentów podział, wydzielenie, sprzedaż lub nawet zawieszenie jego działalności. 

Dział ten wygenerował w ubiegłym roku ponad 5 mld USD przychodów. 

Podział jednostki zajmującej się zdrowiem konsumentów może odblokować aż 8 EUR na akcję „uwięzionej wartości” – twierdzą analitycy banku  Morgan Stanley.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane