Santander Bank Polska - coraz bardziej dla klasy premium

opublikowano: 25-04-2019, 22:00

Santander Bank Polska został Złotym Bankiem w tegorocznej edycji konkursu Bankier.pl i „Pulsu Biznesu”. Zdeklasował konkurencję wielokanałową jakością obsługi. Jego konto Jakie Chcę i kredyt gotówkowy zostały uznane za najlepsze na rynku przez jury w konkursie Złoty Bankier. Teraz pokazuje, że jest także instytucją finansową pierwszego wyboru dla klientów premium i ma ambicje nią długo pozostać, dlatego udoskonala ofertę.

Jakość oferty grupy Santander doceniana jest także na arenie międzynarodowej. W ubiegłym roku magazyn „The Banker” przyznał prestiżowy tytuł banku roku jej spółkom córkom, i to w kilku krajach: Argentynie, Chile, Portugalii i Polsce.

— W październiku 2017 r. w Santander Group stworzony został segment wealth management i od tego momentu szczególną wagę zaczęliśmy przykładać do bankowości prywatnej i asset managementu. Wcześniej zajmowaliśmy się tym segmentem, ale tylko lokalnie, osobno w każdym z państw, w których obecna jest grupa. Teraz postanowiliśmy nasze zasoby z poszczególnych rynków wykorzystać globalnie — tłumaczy sukces Wojciech Sieńczyk, dyrektor departamentu bankowości prywatnej Santander Bank Polska.

Zapewnia, że na tej zmianie skorzystają także zamożni klienci w Polsce, tym bardziej że bank znacznie ulepsza ofertę skierowaną właśnie do nich.

— Po ubiegłorocznym włączeniu do Santander Bank Polska wydzielonej części Deutsche Bank Polska, pod względem liczby klientów, których płynne aktywa przekraczają milion złoty oraz pod względem kwoty aktywów powierzonej nam w zarządzanie, staliśmy się liderem bankowości prywatnej w Polsce — podkreśla Wojciech Sieńczyk.

VIP, czyli kto

Zgodnie z oficjalną definicją za potencjalnego klienta private bankingu w Polsce uznaje się osoby posiadające płynne środki finansowe powyżej 1 mln zł. Takie kryterium zostało przyjęte przez większość banków w naszym kraju, oferujących tę usługę. W Europie, gdzie za kolebkę private bankingu uznaje się Szwajcarię, przyjmuje się również kryterium wolumenu aktywów klienta, ale na poziomie ponad 1 mln euro, dolarów amerykańskich lub franków szwajcarskich.

— Szacuje się, że w Polsce jest około 300 tys. potencjalnych klientów, którzy posiadają płynne aktywa plasujące ich w kategorii private banking. Rocznie ta grupa zwiększa się o około 6-7 proc. Średnia światowa to 8-9 proc., głównie za sprawą szybko rosnącej liczby osób zamożnych w krajach azjatyckich, szczególnie w Chinach — wyjaśnia Wojciech Sieńczyk.

Pretendenci to klienci personal bankingu (affluent bankingu), których płynne aktywa zwykle pozostają w przedziale między 100 tys. a 1 mln zł. W tej grupie bardzo często kryterium aktywów uzupełniane jest lub zastępowane kryterium średniego wpływu na rachunek miesięcznie. W grupie klientów private bankingu również występuje wewnętrzna segmentacja:

• HNWI (High Net Worth Individuals) — klienci z płynnymi aktywami powyżej 1 mln USD,

• VHNWI (Very High Net Worth Individuals) — klienci z płynnymi, inwestowalnymi aktywami powyżej 5 mln USD,

• UHNWI (Ultra High Net Worth Individuals) — klienci z płynnymi, inwestowalnymi aktywami powyżej 30 mln USD.

— Oferta dla poszczególnych segmentów klientów private bankingu jest zróżnicowana,czego głównym powodem jest potrzeba dywersyfikacji portfela inwestycyjnego. A to zależy od grubości portfela, jakim dysponuje klient. Zarówno oferta finansowa, inwestycyjna, jak i usługi pozafinansowe w sposób bezpośredni odnoszą się do potencjału klienta i dostosowywane są do jego oczekiwań, a te zwykle rosną wraz z zasobnością — opowiada dyrektor departamentu bankowości prywatnej Santander Bank Polska.

Pewne doradztwo

Odpowiedzialni za pozyskiwanie i utrzymywanie długoterminowych relacji z klientami private bankingu są doradcy. Stanowią wyselekcjonowaną grupę pracowników banku, dobieraną zwykle w wyniku wielostopniowego procesu assesmentu, szkoleń miękkich i produktowych oraz z zarządzania aktywami. — Doradcy często mają także certyfikaty, przyznawane przez niezależne od banków instytucje, potwierdzające przygotowanie bankiera do świadczenia usług. W mojej ocenie kwestią czasu jest wprowadzenie przez regulatora obowiązku posiadania certyfikatów dla bankierów prywatnych — uważa Wojciech Sieńczyk.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Doradcy muszą stale podwyższać kompetencje, a cykliczne odnawianie certyfikatów może stanowić skuteczne narzędzie do realizacji tego celu.

Na przestrzeni lat oferta bankowości prywatnej znacząco ewaluowała. 20 lat temu w jej skład wchodził specjalny rachunek bankowy, VIP-owska karta płatnicza i wsparcie doradcy. Następnie została poszerzona o możliwość inwestycji w jednostki funduszy inwestycyjnych i akcje, a później o produkty strukturyzowane.

— Z czasem w jej skład weszły produkty i usługi pozafinansowe, wśród których najważniejsze znaczenie miały usługi doradztwa prawnego i podatkowego oraz konsjerż. Oba powyższe pakiety usług pozafinansowych były i są oferowane głównie przez podmioty zewnętrzne, a nie same banki. Obecnie standardem w ofercie bankowości prywatnej jest nieograniczony dostęp klientów do pełnej międzynarodowej oferty finansowej — opisuje dyrektor departamentu bankowości prywatnej Santander Bank Polska.

Bardzo istotnym elementem propozycji dla klientów private banking pozostanie oferta dodatkowego finansowania w postaci pożyczki hipotecznej lub pod zastaw różnych kategorii płynnych aktywów klienta.

— Chcemy się pozytywnie wyróżniać. A prestiżowy rachunek, karta kredytowa z rozbudowanym pakietem usług dodatkowych, w tym ubezpieczeń i usług konsjerż, stanowią standard obsługi w tym segmencie — mówi Wojciech Sieńczyk.

Ale dla klientów private banking, przygotowany jest także program wydarzeń i imprez o charakterze kulturalnym i sportowym. Najzamożniejsi klienci private bankingu za pośrednictwem banku otrzymają również dostęp do usług doradztwa prawnego i podatkowego realizowanych poprzez renomowane kancelarie krajowe i międzynarodowe. Klienci zainteresowani sukcesją majątku lub wyjściem z biznesu będą mogli liczyć na wsparcie i rekomendacje banku również w tym zakresie. Dodatkowym, bardzo charakterystycznym elementem oferty jest możliwość wsparcia klientów w przygotowaniu ścieżki edukacyjnej dla dzieci, w tym opracowanie planów przygotowań do kontynuowania edukacji za granicą. Wartością dodaną, zdecydowanie wyróżniającą ofertę grupy Santander Bank Polska na rynku polskim, będzie możliwość skorzystania z usług bankowości prywatnej w ramach międzynarodowego Santander Private Banking.

— Oferowanie większości produktów z poziomu grupy w sposób znaczący poprawi ich atrakcyjność, konkurencyjność i zasięg geograficzny — zapewnia Wojciech Sieńczyk.

Klienci uzyskają dostęp do w pełni komplementarnej i międzynarodowej oferty grupy Santander, w tym oferty produktowej w ramach „otwartej architektury” i usług finansowania w oparciu o zabezpieczenia zlokalizowane w różnych krajach, gdzie obecna jest grupa Santander.

Odnowiona oferta

Jak podkreśla Wojciech Sieńczyk, nowa oferta Santander Bank Polska dla klientów private bankingu będzie w pełni komplementarną propozycją dla klientów zainteresowanych długoterminową współpracą z jego grupą w zakresie zarządzania majątkiem. Zapewnia, że bank, podejmując się tego zadania, za każdym razem uwzględnienia nie tylko zasobność portfela, lecz również aktualną sytuację życiową i biznesową klienta. — Obecnie finalizujemy prace nad docelowym modelem bankowości prywatnej w Santander Bank Polska. Będzie on zdecydowanie wynikiem wyboru najlepszych praktyk wypracowanych dla tego segmentu — od modelu obsługi, przez doradztwo, sieć placówek, po unikalną ofertę produktów, uzupełnioną o usługi dodatkowe — zapewnia szef bankowości prywatnej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Beata Tomaszkiewicz

Polecane