SAP zrobił zakupy

MPR
opublikowano: 26-03-2008, 00:00

Zakup firmy Business Objects, dokonany przez SAP w październiku 2007 r., to największe przejęcie w historii firmy.

Zakup firmy Business Objects, dokonany przez SAP w październiku 2007 r., to największe przejęcie w historii firmy.

Francuski dostawca oprogramowania typu business intelligence kosztował niemiecki koncern 6,8 mld USD. Firmy będą wciąż sprzedawać swoje produkty pod własnymi markami i w niezmienionym składzie osobowym. Po co więc SAP kupił Business Objects?

— Połączenie osiągnięć obu firm w poszczególnych dziedzinach oznaczać będzie korzyści dla partnerów i akcjonariuszy. Bazy klientów SAP i Business Objects w większości nie pokrywają się. Odkryliśmy, że spośród klientów SAP na polskim rynku tylko jeden na sto był użytkownikiem produktów Business Objects — mówi Grzegorz Rogaliński, prezes polskiego oddziału SAP.

Business Objects otworzył swoje biuro w Polsce w 2006 r. Wcześniej, od połowy lat 90., funkcjonowało tu przedstawicielstwo firmy.

— Uznaliśmy, że wystarczająco dobrze znamy rynek i że to dobry moment na otwarcie w Polsce biura — opowiada Harve Renault, prezes polskiego oddziału Business Objects.

Firma od początku działalności może pochwalić się sporą liczbą klientów z branży telekomunikacyjnej i finansowej. Tylko w 2007 r. podpisała 96 kontraktów, w tym 20 z nowymi klientami. W Polsce z oprogramowania Business Objects korzysta 220 organizacji. Dla porównania, SAP ma u nas 1030 klientów.

Plany obu firm zakładają wzrost i utrzymanie pozycji lidera na rynku oprogramowania.

— Ważny jest zwłaszcza segment firm średniej wielkości, bo choć już udało się zaznaczyć tam naszą obecność, to zależy nam na zwiększeniu liczby klientów. Dążymy do sytuacji, w której wszyscy klienci SAP będą także użytkownikami rozwiązań firmy Business Objects i odwrotnie. Dajemy jednak klientowi możliwość wyboru dostawcy oprogramowania biznesowego i business intelligence — mówi Grzegorz Rogaliński.

44

tys. Tylu klientów na całym świecie ma Business Objects.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MPR

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu