SCANIA GONI VOLVO

Paweł Janas
30-08-2000, 00:00

SCANIA GONI VOLVO

Po siedmiu miesiącach dealerzy sprzedali o 5,3 proc. więcej ciężarówek

WAŻNY JEST SERWIS: Zdaniem Wojciecha Rowińskiego, dyrektora handlowego Scania Polska, duże znaczenie w firmowej ofercie mają kontrakty serwisowo-naprawcze. fot. Małgorzata Pstrągowska

Po pierwszych siedmiu miesiącach tego roku sprzedano o 5,3 proc. więcej ciężarówek niż w analogicznym okresie Ô99. Liderem nadal jest Volvo. Nie jest jednak wykluczone, że w sierpniu na pierwsze miejsce wysunie się Scania.

W wyścigu producentów ciężarówek może dojść do zmiany lidera. Po pierwszych siedmiu miesiącach tego roku sprzedano w Polsce 2,2 tys. sztuk samochodów ciężarowych o masie całkowitej powyżej 16 ton. W stosunku do tego samego okresu 1999 r. nabywców znalazło około 100 pojazdów więcej (5,3 proc.) niż w 1999 r.

Liderem na rynku nadal pozostaje Volvo Trucks, które do końca lipca sprzedało 439 pojazdów. Jest to jednak wynik o 60 sztuk gorszy niż w takim samym okresie 1999 r. Tuż za liderem uplasowała się Scania, która sprzedała 425 pojazdów, o 65 sztuk więcej niż w ubiegłym roku. Dystans między udziałami w rynku dwóch pierwszych firm bardzo się zmniejszył i wynosi obecnie zaledwie 0,63 proc. Według nieoficjalnych informacji, wyniki sierpniowe są prawdopodobnie jeszcze lepsze dla Scanii.

Przedstawiciele Scanii nie chcą na razie potwierdzić tych informacji, przyznają jednak, że tegoroczna sprzedaż firmy jest na niezłym poziomie. Zdaniem Wojciecha Rowińskiego, dyrektora handlowego Scania Polska, po siedmiu miesiącach sprzedaż zwiększyła się o ponad 18 proc., podczas gdy rynek zanotował wzrost jedynie nieco powyżej 5 proc.

— Myślę, że sytuacja ta wiąże się z prowadzoną przez naszą firmę kompleksową obsługą posprzedażną, w tym dokonywaniem szybkich napraw oraz dbałością o zapewnienie klientowi odpowiedniego dostępu do części zamiennych — podkreśla Wojciech Rowiński.

Tymczasem według Piotra Wysockiego z Volvo Trucks, na razie jest za wcześnie, aby mówić o zmianie lidera. Plany Volvo przewidują restrukturyzację sieci dealerskiej i postawienie na rozwój sieci serwisowej.

Na trzecim miejscu jest DAF, który w porównaniu z ubiegłym rokiem sprzedał o 58 samochodów więcej, a jego udział w rynku jest niewiele mniejszy od Scanii.

Według Wojciecha Rowińskiego, prognozy na ten rok mówią o sprzedaży 4-4,5 tys. aut ciężarowych.

— Obserwujemy ruch do góry, jednak nadal daleko jest do poziomu sprzedaży z 1998 r., a rynek jest mniejszy niż w tamtym roku o ponad 20 proc. — podkreśla Wojciech Rowiński.

Wzrost sprzedaży wiąże się z coraz większym zapotrzebowaniem na wymianę taboru przez przewoźników, rozwojem transportu oraz wzrostem popytu na ciężarówki specjalistyczne.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / SCANIA GONI VOLVO