"Jednym z najważniejszych założeń są akwizycje w Europie Środkowo-Wschodniej, Ameryce Południowej i na Bliskim Wschodzie. Planujemy też rozbudowę naszych zakładów w Polsce i uruchomienie nowych fabryk w Rosji, Chinach i USA" - powiedział prezes Selena FM Krzysztof Domarecki podczas konferencji prasowej.
Spółka podała, że w ciągu dwóch lat na rozbudowę mocy produkcyjnych ma zostać przeznaczone 86-94 mln zł, na fuzje i przejęcia oraz joint-venture 100-140 mln zł, a na sieć sprzedaży 30-40 mln zł. Łączne nakłady inwestycyjne mają wynieść w tym okresie 217-276 mln zł, z czego do 200 mln zł ma pochodzić z nowej emisji akcji.
W rozmowie z dziennikarzami prezes poinformował, że do końca 2009 roku firma ma zamiar przeprowadzić 4-6 akwizycji, a w samym 2008 roku 1-2. "Chcemy zrealizować 2-3 projekty w centralnej Europie i po jednym w Polsce, Turcji i Brazylii" - powiedział. Środki przeznaczone na ten cel to odpowiednio 20-40 mln zł, 25 mln zł, 15 mln zł i 40-60 mln zł.
Do tej pory firma przeprowadziła dwie akwizycje - w Niemczech i w Czechach - o wartości po ok. 1 mln euro każda, dodał Domarecki.
W środę prezes poinformował, że debiut firmy na GPW nastąpi jeszcze w kwietniu.
Inwestorom instytucjonalnym spółka zamierza zaoferować 4 mln akcji, a indywidualnym 1 mln akcji. Book-building odbędzie się w dniu 7 kwietnia 2008 do godz. 15.00, zapisy w transzy indywidualnej rozpoczną się 8 kwietnia 2008 i potrwają do 10 kwietnia, a w transzy instytucjonalnej potrwają od 9 do 11 kwietnia.
Cena maksymalna akcji zostanie podana do 6 kwietnia, prawdopodobnie już 3 lub 4 kwietnia, a emisyjna do 8 kwietnia.
Oferującymi akcje spółki Selena FM są Mercurius Dom Maklerski oraz Dom Maklerski PKO BP.
Według wstępnych szacunków, w 2007 roku Selena FM osiągnęła skonsolidowane przychody wzrosły o 15% do 496,2 mln zł, zaś skonsolidowany zysk netto - o 10,7% do 34 mln zł. Selena FM prognozuje, że w 2008 roku skonsolidowane przychody wyniosą 594,7 mln zł, a zysk netto przekroczy 42,9 mln zł.
"W perspektywie do 2012 roku spółka planuje osiągnąć przychody sięgające 1,5 mld zł z przejęciami, a dzięki rozwojowi organicznemu ok. 1 mld zł" - powiedział prezes. Dodał, że celem firmy jest utrzymanie rentowności netto na poziomie przynajmniej 7%.
Domarecki poinformował, że w związku z intensywnym planem inwestycyjnym spółka planuje rekomendować walnemu zgromadzeniu wypłatę dywidendy, w wysokości od 25% do 50% zysku netto, dopiero począwszy od podziału zysku netto dokonywanego za rok obrotowy 2010, czyli w 2011 roku.
Głównym akcjonariuszem Selena FM jest założyciel i prezes spółki - Krzysztof Domarecki. Posiada on bezpośrednio i pośrednio 99,23% akcji oraz 99,37% wszystkich głosów na WZA spółki.
Grupa Selena to holding spółek zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej, prowadzący działalność na całym świecie i oparty na polskim kapitale. W skład Grupy wchodzi 25 spółek, w tym 17 podmiotów zagranicznych oraz 9 nowoczesnych zakładów produkcyjnych (4 zakłady w Polsce, po jednym we Włoszech, w Brazylii, Korei, Chinach oraz USA). Grupa eksportuje 65,5% swojej produkcji (wg danych za 2006 r.).
Grupa Selena jest - pod względem wielkości - czwartym na świecie producentem piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Grupa oferuje szeroką gamę produktów przeznaczonych zarówno dla profesjonalnych wykonawców, jak i użytkowników indywidualnych - główne marki to Tytan oraz Artelit. (ISB)
maza/tom