Senuto z inwestorami idzie w świat

opublikowano: 22-01-2020, 22:00

Specjaliści SEO poszukają sposobu na wyjście z biznesem poza kraj. Finansowanie już mają

Senuto opanowało sztukę optymalizacji i pozycjonowania stron i treści online. Nieźle już pozycjonuje także siebie na rynku venture capital. Spółka zakończyła właśnie rundę inwestycyjną — pozyskała 5,7 mln zł, z czego 5,2 mln zł na rozwój firmy wyłożył fundusz Aria Private Equity, a pozostałą kwotę dorzucili prywatni inwestorzy: Maciej Noga, współzałożyciel Pracuj.pl, oraz Daniel Kaczmarek, założyciel Paraloscuriosos.com. Spece od SEO (search engine optimization — działania promujące e-serwisy w wyszukiwarkach) swój biznes od początku rozwijali z inwestorskim wsparciem.

Senuto codziennie zbiera i analizuje internetowe dane dotyczące
ponad 7 mln domen. Są one podstawą jej działania. O ich skuteczności przekonany
jest Dariusz Lewandowski, prezes Aria Private Equity (w środku). Wspólnie z
prywatnymi inwestorami wsparł biznes Krzysztofa Dębowskiego, szefa operacyjnego
Senuto (od lewej) i Damiana Sałkowskiego, prezesa spółki.
Zobacz więcej

SIECIOWE PRZESZUKIWANIE:

Senuto codziennie zbiera i analizuje internetowe dane dotyczące ponad 7 mln domen. Są one podstawą jej działania. O ich skuteczności przekonany jest Dariusz Lewandowski, prezes Aria Private Equity (w środku). Wspólnie z prywatnymi inwestorami wsparł biznes Krzysztofa Dębowskiego, szefa operacyjnego Senuto (od lewej) i Damiana Sałkowskiego, prezesa spółki. Fot. ARC

Projekt w rundzie pre-seed dofinansowali aniołowie biznesu oraz fundusz KnowledgeHub, później kwotą blisko 2 mln zł został wsparty przez bValue, w którym aktywnie działają m.in. Marian Owerko, założyciel Bakallandu, Rafał Brzoska, prezes Integera, Tomasz Misiak, współzałożyciel Work Service’u. Po inwestycji wycena Senuto wzrosła do 30 mln zł. Firma osiąga cykliczne miesięczne przychody (wskaźnik MRR — monthly recurring reveneue) na poziomie ponad 300 tys. zł. Zatrudnia ponad 20 osób. Z jej rozwiązań korzysta ponad 900 firm i 14 tys. użytkowników w Polsce.

Cel: ekspansja

— Spółka osiąga doskonałe wyniki — w minionym roku urosła o prawie 100 proc. Jej przewagą jest unikalna technologia. Senuto na bieżąco monitoruje 19 mln fraz, co istotnie zwiększa precyzję działań marketingowych w internecie. Głębokość zbieranych przez oprogramowanie danych jest imponująca. Senuto posiada też mocny zespół z Krzysztofem Dębowskim, twórcą Sare, i Damianem Sałkowskim [prezes spółki — przyp. red.], docenianym profesjonalistą SEO, na czele — zachwala Dariusz Lewandowski, prezes Aria Private Equity.

Krzysztof Dębowski, dyrektor operacyjny w Senuto, zaznacza, że dotychczas pozyskane finasowanie zostało skonsumowane na budowę i rozwój zaplecza technologicznego i dopracowanie pakietu produktowego. Tym razem firma skupi się na ekspansji zagranicznej.

— O planach wejścia na nowe rynki wspominaliśmy już przy inwestycji bValue. W rzeczywistości okazało się, że nie były to wystarczające pieniądze na start za granicą. Wspólnie z funduszem zmieniliśmy założenia i skupiliśmy się na rozwoju technologii. Dziś jesteśmy gotowi, aby zrobić kolejny krok — zaznacza Krzysztof Dębowski.

Spółka sprawdzi zainteresowanie jej produktami na rynkach Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii, Chorwacji, a także Norwegii, Szwecji, Danii i Portugalii.

— Kierunki ekspansji nakreśliliśmy po dogłębnej analizie uwzględniającej m.in. wielkość rynku, liczbę sklepów internetowych, liczbę specjalistów SEO, aktywność konkurencji — mówi przedstawiciel Senuto.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Ambicje lidera

Ponieważ w swojej działalności spółka bazuje na ogromnej liczbie danych, na nowych rynkach w pierwszej kolejności skupi się na ich pozyskaniu.

— Regularnie sczytujemy wyniki wyszukiwań, głównie w wyszukiwarce Google, sprawdzamy pozycje marek, stron internetowych, serwisów itp. W oparciu o te dane m.in. estymujemy ruch, rozpoznajemy czynniki wpływające na zmianę pozycji w wynikach wyszukiwania — tłumaczy Krzysztof Dębowski.

Z narzędzi Senuto korzystają wydawcy, domy mediowe, agencje SEM/SEO, właściciele porównywarek, sektor e-commerce, marketplace’y. Na liście klientów jest też spółka jednego z inwestorów.

— Choć mogłoby się wydawać, że na rynku narzędzi SEO jest już kilku silnych globalnych graczy, to Senuto ma szansę wygrywać z lokalną konkurencją. Pod względem zaawansowania technologii oraz ilości gromadzonych danych narzędzia udostępniane przez Senuto są na światowym poziomie. A najlepszą rekomendacją produktu spółki jest Pracuj.pl, które używa tego narzędzia. W ciągu najbliższych kilku lat spółka ma szansę zająć wiodącą pozycję na kilkunastu europejskich rynkach. Liczę nawet na dziesięciokrotny zwrot z inwestycji — podkreśla Maciej Noga, współzałożyciel Pracuj.pl i partner zarządzający Pracuj Ventures.

OKIEM EKSPERTA

Rynkowa perspektywa

PATRYCJA TOMCZAK, SEO Director, Bluerank

W każdej sekundzie w okno wyszukiwarki Google wpisywanych jest ponad 75 tys. zapytań, a z każdym kolejnym rokiem wartość wzrasta o 10-15 proc. (dane Internet Live Stats), przy czym bardzo dynamicznie rośnie udział urządzeń mobilnych. Te wartości to ogromny potencjał do wykorzystania, a zagospodarowanie obecności brandu w wynikach wyszukiwania na zapytania dotyczące poszczególnych etapów ścieżki zakupowej użytkownika stało się już praktycznie kluczowym elementem digitalowej strategii marketingowej. Coraz więcej polskich marek zaczęło uwzględniać działania SEO zarówno w strategii dotyczącej rynku polskiego, jak również przy planowaniu ekspansji zagranicznej. Patrząc z perspektywy agencji, Bluerank, jako członek DALL Int. oraz CEE Digital Alliance — dwóch sojuszy grupujących czołowe europejskie agencje marketingu internetowego — zauważam też silny europejski trend dotyczący specjalizacji w kierunku SEO technicznego, w tym optymalizacji wydajności serwisów, oraz dalszego rozwoju w kierunku działań content marketingowych. Na obu tych polach polscy specjaliści SEO mogą spokojnie konkurować ze specjalistami z agencji europejskich, zarówno w kontekście umiejętności, jak też doświadczenia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu