Senuto zdobyło pieniądze na ekspansję

Sylwia WedziukSylwia Wedziuk
opublikowano: 2017-07-25 16:42
zaktualizowano: 2017-07-25 16:44

Fundusz bValue zainwestował milion złotych w system pomagający zwiększyć ruch w serwisach internetowych.

Senuto to narzędzie służące do zwiększania ruchu z wyszukiwarki Google, stworzone przez Damiana Sałkowskiego, aktualnego mistrza Polski SEO. Fundusz bValue zainwestował w nie milion złotych. Kwota może być zwiększona do 2 mln zł, wraz ze wzrostem udziałów inwestora do 20 proc. po spełnieniu kluczowych wskaźników efektywności.

Fundusz bValue zainwestował 1 mln zł w system pomagający zwiększyć ruch w serwisach internetowych.
ARC

- Pieniądze zostaną przeznaczone na prace rozwojowe dotyczące budowy zaawansowanych algorytmów oraz badanie semantyki języka angielskiego i niemieckiego, a także wsparcie sprzedaży. Ma to umożliwić firmie ekspansję na rynki zagraniczne, zaczynając od Wielkiej Brytanii oraz Niemiec  – mówi Maciej Balsewicz, prezes bValue.

W ekspansji zagranicznej Senuto skorzysta także z programu „Go to Brand”, który wspiera polskie marki i produkty w ich internacjonalizacji. W jego ramach zrealizuje projekt o wartości ponad 1 mln zł i skorzysta z dotacji na ponad 750 tys. zł.

Platforma Senuto skupia w jednym miejscu wszystkie narzędzia wspomagające prowadzenie i analizę działań SEO, stale przetwarzając ogromne ilości danych. Dzięki modułom: audytu, analizy widoczności, bazy słów kluczowych i dedykowanych narzędzi specjalista SEO jest w stanie na bieżąco kontrolować efekty swojej pracy i analizować witryny pod kątem ich widoczności w wyszukiwarkach internetowych. Senuto udostępnia bazę ponad 100 mln słów kluczowych, kategoryzuje je, określa sezonowość, wskazuje współzależności i estymuje ilość ruchu związanego z poszczególnymi frazami.

W ciągu półtora roku firmie udało się pozyskać ponad 250 klientów w Polsce, którzy płacą za usługi Senuto.

- Planujemy rozwinąć SenutoO tak, aby skutecznie ograniczyło specjalistom SEO zasób potrzebnych narzędzi, których obecnie jest zdecydowanie za dużo – mówi Damian Sałkowski. 

bValue założyli znani przedsiębiorcy: Rafał Brzoska, Marian Owerko, Tomasz Misiak, Tomasz Hanczarek i Marek Dziubiński. Ma w portfelu cztery spółki, na początku roku  zainwestował ponad 10 mln zł w trzy polskie start-upy - CallPage, Jobsquare i Shoplo.