Sieć Marks & Spencer odnotowała słabsze wyniki

Tadeusz StasiukTadeusz Stasiuk
opublikowano: 2019-05-22 09:17

Zakończony 31 marca 2019 r. rok obrachunkowy dla Marks & Spencer, brytyjskiego detalisty odzieżowego stał pod znakiem spadków. Firma odnotowała zarówno niższe przychody, jak i zyski. Kontynuowała przy tym zmianę strategii i restrukturyzację, wdrażając szeroko zakrojony program naprawczy.

Sprzedaż typu like-for-like, która eliminuje wpływ nowych placówek handlowych, obniżyła się o 2,9 proc. dla całej grupy. Z kolei zysk przed opodatkowaniem spadł o niemal 10 proc. do poziomu 523,2 mln GBP.

Marks & Spencer
fot. Bloomberg

Steve Rowe, dyrektor generalny M&S ocenił, że spółka czyni „dobre postępy” . Detalista walcząc o ograniczenie kosztów ma m.in. do 2022 r. zamknąć około 100 sklepów. 

Przychody ze sprzedaży odzieży i produktów domowych obniżyła się o 1,6 proc., podczas gdy sprzedaż  lfl na rodzimym rynku spadła o 2 proc. 

Łączne przychody obniżyły się o 3,6 proc. z powodu zamknięć sklepów.