Czytasz dzięki

Siła Przyciągania miarą sukcesu biznesowego

Tomasz Ślęzak, wiceprezes Work Service’u
opublikowano: 16-11-2016, 22:00

W dobie rynku kandydata zdolność uczenia się szybciej od swojej konkurencji może być największą, długotrwałą przewagą rynkową. W czasach, gdy co trzeci pracodawca deklaruje spore trudności w realizacji rekrutacji, a co piąty pracownik planuje zmienić swoje miejsce pracy w ciągu najbliższych dwóch lat, nie można stać z założonymi rękami. Trzeba działać, bo w tym samym czasie europejski rynek pracy nie próżnuje, oferując naszym rodakom coraz ciekawszą perspektywę zawodową i często ponad 3-krotnie wyższe wynagrodzenia.

Znamy już jednak przykłady pracodawców, którzy świetnie radzą sobie na tak trudnym rynku pracy, unikając problemów z rekrutacją, wdrożeniem czy utrzymaniem pracownika. To firmy, w których słowa employer branding to nie tylko pusty slogan, ale realnie wdrażana kompleksowa strategia, która wpływa na całość funkcjonowania firm.

„Siła Przyciągania” wyraźnie wskazuje, że podstawą dobrego employer brandingu nie musi być ani wymyślna strategia, ani duży budżet na jej realizację,czy permanentnie rosnące wynagrodzenie dla pracowników. Podstawą najlepszych praktyk jest wewnętrzne przekonanie osób zarządzających firmą, że koncentracja na ludziach jest kluczowa! To skupienie się na kandydacie staje się obecnie największym magnesem do przyciągania i utrzymania najlepszych. Fundamentem jest codzienna postawa pracodawcy wynikająca z kultury organizacyjnej, a co za tym idzie — postawa menedżera, kierownika, lidera, ich stylu zarządzania, czy systemu wartości. A dokładnie, czy szanujemy swoich pracowników, kandydatów i tych, którzy opuszczają nasze szeregi, czy potrafimy te wszystkie grupy wysłuchać, czy dajemy im konstruktywny feedback i czy sami chcemy oraz potrafimy go od nich przyjąć.

Jeśli pracodawca chce skutecznie realizować swoje cele biznesowe, powinien być otwarty na potencjał, jaki posiadają jego pracownicy. Słyszałem kiedyś zdanie, które stanowi dla mnie kwintesencją employer brandingu: „Ludzie wierzą, że aby zdobyć sukces trzeba wcześnie wstawać. Otóż nie — trzeba wstawać w dobrym humorze”. Miarą sukcesu nie jest ciężka praca, ale właściwa praca nad właściwą rzeczą.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tomasz Ślęzak, wiceprezes Work Service’u

Polecane