Siódemka podwaja sieć

Marcel ZatońskiMarcel Zatoński
opublikowano: 2013-05-17 00:00

Spółka celuje w 2 tys. punktów nadawczych na koniec roku. Klientów będzie łowić wspólnie z Orange’em.

Czego do szczęścia potrzebują mali i średni przedsiębiorcy? Według kurierskiej Siódemki — tabletu. Spółka, którą w 2011 r. przejął fundusz inwestycyjny Abris Capital, chce zdobywać nowych klientów dzięki wspólnej ofercie z Orange’em, w ramach której za podpisanie z nią umowy na kurierski abonament przedsiębiorcy będą za 1 zł dostawali tablet lub laptopa z mobilnym internetem. Na celowniku są głównie właściciele małych e-sklepów. — Chcemy w ten sposób promować nasz model abonamentowy, w ramach którego dziś 2 tys. małych przedsiębiorców co miesiąc płaci stałą stawkę, w

KURIERSKA SZARŻA:
 Kierowana przez Jarosława Śliwę Siódemka klientów szuka głównie wśród małych firm i indywidualnych nadawców, licząc na dwucyfrowe zwyżki handlu internetowego w najbliższych latach. To dlatego rusza z ofertą, współtworzoną przez telekom.
 [FOT. WM]
KURIERSKA SZARŻA: Kierowana przez Jarosława Śliwę Siódemka klientów szuka głównie wśród małych firm i indywidualnych nadawców, licząc na dwucyfrowe zwyżki handlu internetowego w najbliższych latach. To dlatego rusza z ofertą, współtworzoną przez telekom. [FOT. WM]
None
None

zamian za co mogą bezpłatnie wysłać 16 lub 42 paczki. Oczekujemy, że do końca roku z oferty abonamentowej skorzysta jeszcze ponad 6 tys. firm, co napędzi nam też segment normalnych przesyłek, bo aż 98 proc. klientów abonamentowych wysyła co miesiąc więcej paczek — mówi Przemysław Jarosz z Siódemki. Wspólna oferta z telekomem to dla Siódemki kolejny krok na drodze do czołówki polskiej ligi kurierskiej. Na rynku zdominowanym przez międzynarodowe grupy, jak DHL, TNT, UPS czy FedEx, Siódemka jest najszybciej rosnącym podmiotem. W ubiegłym roku jej przychody przekroczyły 300 mln zł. We wzroście ma pomagać szybko rozbudowywana sieć service pointów, czyli w praktyce kącików wygospodarowanych np. w osiedlowych sklepach, w których można nadawać przesyłki. Dziś są w niej 994 punkty.

— Jeszcze w maju będzie ich tysiąc, a do końca roku — 2 tys., dzięki czemu będziemy mieli drugą pod względem wielkości sieć usługową w kraju, po Poczcie Polskiej — mówi Przemysław Jarosz. Tak szybki wzrost liczby punktów serwisowych ma być możliwy dzięki umowom z sieciami handlowymi. Teraz

Siódemka współpracuje w ten sposób tylko z jednym graczem — przesyłki można nadawać w około 50 salonikach prasowych Inmedio i Relay, należących do francuskiego HDS. —

Rozmawiamy z kilkoma sieciami, ale jest jeszcze za wcześnie na ujawnianie szczegółów — mówi Przemysław Jarosz. Nieoficjalnie Siódemka zastanawia się też nad rozszerzeniem formuły punktów serwisowych, by można było w nich nie tylko nadawać przesyłki, ale też je odbierać. Szczegółów na razie brak.

4,2 mld zł Na tyle szacowano wartość polskiego rynku kurierskiego w 2012 r…

5,2 mld zł …a tyle ma być wart w 2015 r.