Skarga Chińczyków ws. metra odrzucona

Anna Pronińska
opublikowano: 13-10-2009, 11:50

Sąd odrzucił skargę chińskiego konsorcjum ws. II linii metra - dowiedział się PB. Skarga została odrzucona z przyczyn formalnych.

To otwiera drogę do podpisania przez zwycięskie firmy umowy, czyli konsorcjum włoskiej firmy Astaldi (lider), firmy tureckiej Gulermak i polskiego Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego.

Umowa może zostać podpisana po 7 dniach od momentu dostarczenia zawiadomienia o rezultatach postępowania.

Ten wyrok – po wielomiesięcznej procedurze – to sukces. Wreszcie możemy zacząć robić to, czym chcielibyśmy się zająć, tzn. budować linię metra – powiedział Demetrio Morapito, dyrektor zarządzający Astaldi. Jak dodał, przygotowanie projektu potrwa 10, do 12 miesięcy. Później ruszy budowa.

"Z powodu odwołań i protestów dwóch firm straciliśmy jako społeczeństwo, jako warszawiacy i jako miasto pół roku na procedury odwoławcze. Od początku mówiliśmy, że przetarg był przeprowadzony prawidłowo, że wszystkie rozstrzygnięcia były dokonane również zgodnie z prawem i prawidłowo" - powiedział wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz.

Zaznaczył, że prace nie powinny spowodować w mieście większych utrudnień w ruchu. "Będziemy jeszcze ustalać harmonogram prac i starać się, aby na mistrzostwa Euro 2012 tych utrudnień było jak najmniej" - powiedział.

Wiceprezydent stolicy Jarosław Kochaniak zaznaczył, że budowa II linii metra otrzymała ok. 3 mld zł dofinansowania ze środków unijnych, co jest największym dofinansowaniem dla pojedynczego projektu w historii.

Wcześniej do decyzji komisji przetargowej Metra Warszawskiego odwołały się dwa konsorcja, które złożyły drugą i trzecią pod względem ceny oferty - Covec, opiewającą na prawie 4,5 mld zł oraz Mostostal Warszawa - prawie 5 mld zł. Po odrzuceniu protestu Mostostalu Warszawa nierozstrzygnięta pozostawała sprawa protestu konsorcjum Covec.

Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał długość 6,1 km - od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego. Będzie 7 stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. Budowa II linii metra ma się zakończyć w październiku 2013 r.

None
None
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Pronińska

Polecane