Skuteczny lider jest na wagę złota

Rozmawiała Dorota Czerwińska
15-10-2012, 00:00

Przywódca postrzega problemy nie jako przeszkody, lecz jako inspirujące szanse i możliwości.

1. Brian Tracy twierdzi, że świat biznesu jak nigdy potrzebuje skutecznych liderów. Czym się oni charakteryzują?

Maciej Bardan, prezes Kredyt Banku: Bez wątpienia skuteczni liderzy są dziś na wagę złota. To osoby, które łatwo budują swój autorytet, tworzą ambitne wizje i krok po kroku je realizują. Co ważne, efektywnie inspirują innych, zachęcają do wysiłku i motywują do działania. Osiągają to dzięki otwartej komunikacji ze swoimi zespołami — słuchają, są dobrymi obserwatorami, rozumieją problemy i obawy pracowników. Dzięki temu łatwiej im stworzyć zgrany zespół i wykorzystywać potencjał każdego pracownika do usprawniania firmy i osiągania celów. Podstawą skutecznego zarządzania jest umiejętność zbudowania przez menedżerów takich relacji z pracownikami, które mimo trudności wzbudzą motywację i zaangażowanie, a tym samym firma osiągnie założone cele. Sprawdzi się w tej roli przywódca, który ewentualne problemy postrzega nie jako przeszkody, lecz inspirujące szanse i możliwości.

2. Skąd pomysł organizowania przez Kredyt Bank Akademii Przedsiębiorcy?

Działamy w bardzo konkurencyjnym sektorze. Oferta banków niewiele się różni, coraz trudniej zaproponować innowacyjne rozwiązania. Gotowe produkty finansowe to dziś za mało, by się wyróżnić i zyskać zaufanie klientów. My znaleźliśmy miejsce do rozwoju — próbujemy dać przedsiębiorcom coś więcej. Ta wartość dodana to program Akademia Przedsiębiorcy, czyli cykl bezpłatnych konferencji i warsztatów dotyczących różnych aspektów prowadzenia działalności biznesowej. Organizujemy je od 2010 r. w wielu miejscach w Polsce. To nasza odpowiedź na oczekiwania przedsiębiorców, by wspierać ich firmy w rozwoju, dostarczać praktycznej wiedzy finansowej i przekładać ją na biznes. Zapraszamy partnerów: specjalistów od zarządzania ryzykiem, kapitałem ludzkim, handlu zagranicznego, zarządzania należnościami czy tworzenia strategii firmy. Wierzę, że te spotkania procentują efektywniejszymzarządzaniem firmą. To nasz sposób, by być wśród klientów, słuchać ich opinii, które mogą stać się dla nas wskazówkami do modyfikacji czy zmian w ofercie.

3. Jak przekładać teorie Briana Tracy’ego na praktykę?

Uczestniczyłem w kilku wykładach Briana Tracy’ego. Poznałem na nich wiele technik i narzędzi tworzenia i wprowadzania strategii, zarządzania, budowania skutecznych zespołów. Za każdym razem wychodziłem w pełni przekonany, że to musi zadziałać w praktyce. Liczę, że osobowość Briana Tracy’ego i jego nieprzeciętna umiejętność prowadzenia szkoleń zainspiruje przedsiębiorców do skutecznego wdrożenia w ich firmach na początek choć jednej z poznanych technik. Jeśli przyniesie spodziewane efekty, wtedy już z przekonaniem wprowadzą drugą, a potem trzecią...

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Rozmawiała Dorota Czerwińska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Skuteczny lider jest na wagę złota